Podaci Porezne (PU) uprave pokazuju da je ukupan broj računa izdanih u trgovini na malo u petak od nula do 16:00 sati za 43 posto manji nego u prošli petak, a ukupni iznos izdanih računa manji je za 50 posto, dok je za sve djelatnosti broj računa manji za 29, a iznos za 31 posto.
U djelatnosti “Trgovina na malo, osim trgovine motornih vozila i motocikla”, u petak od nula do 16:00 sati ukupan broj fiskaliziranih računa bio 1.479.587, a iznos računa je iznosio je 19.573.948,68 eura.
U prošli petak, 17. siječnja u isto vrijeme ukupan broj fiskaliziranih računa bio je 2.574.751, a iznos računa 39.247.711,69 eura. Iz podataka je vidljivo da je današnji broj računa u trgovini na malo do 16:00 sati u odnosu na prošli petak manji za 43 posto, dok je iznos računa manji za 50 posto.
FIŽULIĆ O BOJKOTU ‘Da je Vlada rascjepkala Konzum, danas bi bilo drukčije…’
29 posto manje računa nego prošlog petka
U odnosu na petak 19. siječnja prošle godine broj računa je manji za 32 posto, a iznos računa za 37 posto. Za sve djelatnosti broj računa manji za 29, a iznos za 31 posto
Ukupan broj fiskaliziranih računa danas do 16:00 sati bio je 3.549.613, a iznos računa iznosio je 55.041.349,77 eura, pokazuju podaci PU. U odnosu na petak 17. siječnja to je 29 posto računa manje, a njihov iznos manji je za 31 posto. U odnosu na lanjski usporedivi petak, broj računa je manji za 17 posto, a iznos računa je manji za 12 posto.
Bojkot dućana pokrenula inicijativa ‘Halo inspektore’
U Hrvatskoj se danas provodi akcija bojkota trgovina zbog visokih cijena. Pokrenula ga je inicijativa koja je krenula iz Facebook grupe “Halo, inspektore”, iza koje stoji Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP), a u međuvremenu su je podržala društva za zaštitu potrošača, sindikati, političke stranke, pa i sam ministar gospodarstva.
Ta inicijativa započela je porukama koje su se proteklih dana dijelile po društvenim mrežama. “24.1. u HR je bojkot protiv visokih cijena prehrane. Građani su pozvani da ništa ne kupuju.
Studenac: ‘Razumijemo zabrinutost potrošača’
Iz trgovačkih lanaca danas nisu željeli komentirati današnji bojkot trgovina, no tvrde kako se unatoč izazovnom poslovnom okruženju trude prilagoditi potrebama i mogućnostima kupaca kontinuiranim akcijama.
Iz trgovačkog lanca Studenac su kazali kako trenutno ne žele komentirati situaciju, a o sljedećim koracima će odlučiti kada budu u mogućnosti donijeti konkretne zaključke. No, ističu kako razumiju zabrinutost potrošača zbog trenutne ekonomske situacije, koja je, kako opisuju “složena i zahtijeva promišljanje iz više perspektiva”.
Inflacija je, kažu, prisutna u gotovo svim dijelovima svakodnevnog života i čitavom opskrbnom lancu, koji funkcionira kao međusobno povezani ekosustav. “Istovremeno, s obzirom na činjenicu da su trgovci jedini u tom ekosustavu u neposrednom i svakodnevnom kontaktu s kupcima, shvaćamo da su upravo zbog te pozicije njihova očekivanja i zabrinutosti najviše usmjereni upravo prema nama – trgovcima”, odgovorili su iz Studenca na Hinin upit.
Napominju kako se unatoč izazovnom poslovnom okruženju trude prilagoditi potrebama i mogućnostima kupaca kroz kontinuirane promocije i programe vjernosti. Tako i danas, kao i obično, provode sve redovite i ranije planirane aktivnosti.
“Smatramo da je važno osigurati uvjete u kojima svi sudionici opskrbnog lanca mogu održivo poslovati, dok su ključni proizvodi uvijek dostupni potrošačima. Zato smo otvoreni za dijalog s važnim dionicima koji bi rezultirao dugoročnim rješenjima i pozitivno utjecao na sve, uključujući naše kupce”, poručili su iz Studenca.
Kaufland: ‘Akcijama nastojimo što više izaći ususret kupcima’
U Kauflandu su kazali kako njihove poslovnice uredno posluju te nemaju daljnjih komentara na sami bojkot. “Svjesni izazova s kojima se građani suočavaju, kontinuiranim akcijama nastojimo što više izaći ususret kupcima”, istaknuli su iz Kauflanda navodeći kako ovog tjedna primjerice nude više od 1.800 artikala na akciji, uključujući i neke artikle koji su pod Vladinim mjerama, a koje trenutno nude i po cijenama nižima od propisanih.
“Kaufland će nastaviti poštivati mjere Vlade Republike Hrvatske i ulagati sve napore kako bi ostao pouzdan partner u svakodnevnoj kupovini uz širok asortiman proizvoda koji zadovoljavaju različite potrebe potrošača te najbolji omjer cijene i kvalitete”, rekli su iz tog trgovačkog lanca.
Iz Lidla Hrvatska su na Hinih upit odgovorili kako nemaju komentar, a iz Spara Hrvatska i Konzuma nisu odgovorili na upit.
Komentari