Novi mediji i digitalizacija glavni su trend u poslovanju

Autor:

FROOM! - ANJA PLETIKOSA

Frooom!“ se održava u organizaciji skupine Bacači sjenki kontinuirano od 2012. godine pod sloganom “Što ne vidiš gledajući film?” diljem Hrvatske. Bacači Sjenki višestruko su nagrađivana neprofitna organizacija iz Zagreba koja je u svom 16-godišnjem radu i javnom djelovanju ostvarila više od 150 umjetničkih suradnji s profesionalcima iz više od 30 zemalja svijeta te realizirala više od 50 edukativnih, kazališnih i filmskih projekata i manifestacija na četiri kontinenta. Stoga ne čudi što tako uspješno i bez poteškoća isprepliću međunarodnu suradnju, kazališne izvedbe, urbane intermedijalne projekte, aktivizam, pedagoški rad, video umjetnost te selektorsku praksu u cjelovito umjetničko djelovanje i rad s djecom.

Radionice su cjelodnevne, a mentori su mahom mladi ljudi koji godinama djeluju na području filma, videa, televizije, kazališta i animacije: Vedran Senjanović, Veno Mušinović, Anja Pletikosa, Sanja Milardović, Dalija Dozet, Nora Krstulović, Ivan Marušić Klif, Nada Kovačević, Stipe Bagarić, Dražen Žerjav, Lea Mileta, Dea Jagić, Bojana Burnać, Tihana Mandušić, Lidija Kraljić, Jakov Čuveljak te začetnik ideje i prvi čovjek Bacača sjenki Boris Bakal. U razgovoru za Nacional jedna od mentorica Frooma! Anja Pletikosa objasnila je zašto smatraju da je djecu važno filmski opismeniti.

„Smatram da opismenjavanje znači neku vrstu osobne, a onda i mentalne higijene. To s promjenom stilova, navika, tehnologije i ostalih okolnosti znači različite stvari – u ovom trenu u 2018. godini volimo to medijsko opismenjavanje naprosto zato što nam je tako naš napredak nametnuo, no zapravo je riječ o generalnom opismenjavanju bez kojeg nema boljeg sutra. Za djecu su mediji nulta stopa komunikacije. S njima su rođeni, koriste ih u privatnoj komunikaciji i u školama, a kako stvari stoje, njima će se vrlo vjerojatno koristiti i u svojoj profesionalnoj budućnosti. Sve je to dio neke industrije – kreativne, zabavne, digitalne, progresivne. Kako god je nazvali, ta industrija se kroz film, TV i video uvukla u sve pore društva, a s digitalnom revolucijom luđačkom brzinom ulazi u biznis. Medijsko opismenjavanje tako nije samo pitanje osobne mentalne higijene, pa posljedično tome i pitanje međuljudskih odnosa, a dugoročno i pitanje ostvarivanja / održavanja dijaloga i tolerancije, nego i pitanje bolje budućnosti – kako individualne, tako i kolektivne. Tko zna kamo će nas vrijeme i tehnologija odvesti za 10,15 godina, no sigurno je da film i kino čovječanstvu neće tako brzo dosaditi, a novi mediji i digitalizacija vrlo vjerojatno će se još dugo zadržati kao trend broj jedan u poslovanju bilo koje vrste.“

Sadržaj koji stoji iza slogana “Što ne vidiš gledajući film” prelijevao se do sada svake godine na više od 600 polaznika u dobi od 8 do 16 godina koji su kroz radionice i druženjem prigrlili složeno znanje i vještine medijske i opće kulture te pojam kritičkog razmišljanja i pametnog organiziranja slobodnog vremena, a više je nego pohvalno i da su Frooom! financijski poduprli Hrvatski audiovizualni centar, Gradovi Zagreb, Rijeka, Komiža, Koprivnica, Prelog, Zaklada Kultura Nova, Agencija za elektroničke medije, Primorsko-goranska, Koprivničko-križevačka, Splitsko-dalmatinska i Međimurska županija, dok se dio programa odvija uz podršku saveza udruga Clubture.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.