Francuska jazz pjevačica Camille Bertault, koju zovu “novim glasom jazza”, koncertom u zagrebačkoj Tvornici kulture zatvorila je u petak navečer proljetni dio festivala JazzHr. Karizmatična francuska vokalistica sa svojim je kvartetom opravdala laskave ocjene kritike i publike te pojavom, scenskim nastupom, sveprisutnošću na sceni ali prije svega vokalnom vještinom izazvala ovacije zagrebačke publike. Bio je to raznolik koncert – od autorskih skladbi do klasike Johanna Sebastiana Bacha; od ‘braziliane’ do sirena New Yorka. U povodu svog prvog nastupa u Hrvatskoj, Camille Bertault dala je ekskluzivni intervju za nacional.hr.
NACIONAL.HR: Gospođo Bertault, je li koncert u Zagrebu vaš prvi nastup u Hrvatskoj? Jeste li ikad ranije posjetili zemlju, i s kakvim dojmovima?
Bila sam ovdje prije više od deset godina, i oduševila se. Raznolikost krajolika nevjerojatna je. Jako mi je drago da prvi put nastupam u Hrvatskoj.
NACIONAL.HR: Jeste li ranije imali ikakvih iskustava s hrvatskim jazz glazbenicima ili sastavima?
Nažalost nisam, ali nadam se da će biti prilike.
NACIONAL.HR: Prošle godine primili ste nagradu Victoires du Jazz, kojom su prije vas odlikovane legende poput Stéphanea Grappellija and Michela Petruccianija. Što vam ta nagrada znači?
Nagrade mogu značiti da nas prepoznaje svijet jazza, a kako svojim radom nudim nešto drugo – pjevam na francuskom, a drukčiji su mi i tekstovi i kompozicije – drago mi je da me ta obitelj prepoznala.
NACIONAL.HR: Kako ste se i zašto zaljubili u jazz?
Jazz je za mene sloboda, ono što volim u svojoj filozofiji života.
NACIONAL.HR: Postala ste popularna po svojoj veseloj i virtuoznoj vokalnoj interpretaciji sola Johna Coltranea u skladbi “Giant steps”. Što vam znači John Coltrane, i zašto je baš ta skladba privukla vašu pažnju?
Na početku karijere, prije desetak godina, radila sam mnoge transkripcije, i mogu reći da me Coltrane najviše privukao. Bio je glazbenik intenzivno vezan uz spiritualnost, u iskrenoj i intenzivnoj vezi sa svojim instrumentom.
NACIONAL.HR: Žene u današnjem jazzu – ima li za njih dovoljno prostora, resursa i podrške, ili biste ocijenili da su patrijarhalne predrasude i u tom umjetničkom polju još uvijek snažne?
Da, još su tu, premda nastojim ne fokusirati se na to. Mislim da je najbolji način da predrasude nestanu duboko uroniti u glazbu, učiniti je snažnijom od svega drugog.
NACIONAL.HR: Vogue magazine proglasio vas je “viralnom jazz senzacijom”. Kako doživljavate taj kompliment, i što mislite o utjecaju društvenih mreža i internetskih medija na glazbenu jazz industriju?
Društvene mreže smatram dobrim posrednikom između glazbenika i slušatelja. Koristi li ih glazbenik kako valja, mogu mu pomoći da ostane nezavisan.
NACIONAL.HR: Vaši glazbeni interesu uvelike variraju, od klasike preko jazza do etno i latino zvuka. Smatrate li da glazbeni stilovi i žanrovi sadrže posebnu, odvojenu glazbenu i kulturnu poruku, ili mislite da glazba nosi univerzalno značenje, neovisno o vremenu i mjestu na kojem nastaje?
Kad komponiram ili pjevam nastojim ne misliti na stilove. Kao i svi mi, nosim svoju povijest, svoje utjecaje i korijene, koji govore kroz moju glazbu. Svi smo mi i jedinstveni i višebojni s mnogo nijansi, a naša je glazba odraz svega toga.
Komentari