Nove slike Jagode Popović posvećene Stravinskom

Autor:

Saša Zinaja

Nakon vrlo zapažene izložbe slika i asemblaža koju je 2015. godine akademska slikarica Jagoda Popović pripremila u Studiju Račić zagrebačke Moderne galerije, gdje je predstavila ciklus slika „Četiri godišnja doba“ inspiriran istoimenom baroknom skladbom Antonija Vivaldija, u ponedjeljak se zagrebačkoj publici predstavila novom izložbom „Hommage à Stravinski“ u Muzeju Mimara. Za nove slike velikih formata inspirirala se slavnim baletom Igora Stravinskog „Posvećenje proljeća“, koji se bazira na poganskom ritualnom plesu mlade djevojke koja se žrtvuje bogu proljeća. Kritika je već ranije isticala snažnu gestualnu ekspresivnost umjetničinih slika, na granici apstraktnog viđenja svijeta, a u novom ciklusu ta dinamičnost i ekspresivnost prizora pojačane su dinamizmom plesnih dionica, kao i avangardnim ritamsko-harmonijskim fragmentima glazbe Igora Stravinskog.

U izjavi za Nacional Jagoda Popović pojasnila je otkud u njezinu slikarstvu postoji tako jaka spona s glazbom: „Mislim da se radi o afinitetu koji imam za glazbena djela, podjednako ona klasična i moderna. Kao djevojčica pohađala sam muzičku školu, a kao profesionalna slikarica shvatila sam ili, bolje reći, osjetila kako se neka muzička djela koja sam posebno voljela mogu transponirati u likovni izraz. Taj spoj auditivnog i vizualnog posebno me intrigirao; kako neki ton ili ritam neke muzičke kompozicije izraziti bojom, odnosno slikarskom strukturom. Vizualizacija dojma koji na mene ostavlja slušanje glazbenog djela, predstavljala je poseban kreativni izazov. Dakle, nadahnuće za slike nalazim u glazbi tako da ono što osjećam pokušam pretvoriti u adekvatni slikarski znak, u nijemu muziku slike. Tako je nastao moj ciklus inspiriran Vivaldijevim ciklusom „Četiri godišnja doba“. Naravno da osjećanje glazbe nije lišeno razmišljanja o njoj. Puno sam čitala o Vivaldiju i zanimala se za njegov kreativni postupak. Sve to na kraju utječe na karakter mog slikarskog izraza, da ne kažem da ga bitno određuje.“

Jagoda Popović istaknula je da je takav slučaj bio i sa Stravinskim. Još tijekom studija privukla ju je njegova kompozicija „Posvećenje proljeća“ kroz snagu ritma, impresivnu dinamičnost i energiju. „Kasnije sam se zainteresirala za temu tog djela, poganski mit o mladoj nevinoj djevojci koja se žrtvuje bogu proljeća. Kad je sve to u meni sazrelo, kad sam imala potrebu da se vizualno izrazim i transponiram tu kompoziciju u slikarstvo, počela sam raditi. Tako je nastao ovaj ciklus koji se dugo u meni pripremao“, navela je umjetnica. Jednako je tako svjesna temperamentne ekspresivnosti svojih slika. „Ta ekspresivna gestualnost najbolje odgovara mojem načinu izražavanja. Stil se zasniva na karakteru i temperamentu umjetnika. Apstrahiranje određenih elemenata, u ovom slučaju „Posvećenja proljeća“, odnosi se na žensko tijelo. Sliku započnem u formi ekspresivne figuracije koja se tijekom rada postupno pretvara u svojevrsni slikarski simbol. Upravo su mi i Vivaldi i Stravinski omogućili oslobađanje geste, intenzivne kolorističke akcente ili zasićene kromatske strukture slike. Važno je napomenuti da nikada ne radim skice za slike. Izravno krećem u proces slikanja. Mislim da je ta neposrednost važna. Lijepo je kad se na slici može osjetiti proces rada“, pojasnila je Jagoda Popović.

Izložba je otvorena do 1. srpnja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.