Od ulice koja se zaobilazila ako nije bilo baš nužno tuda proći, Lapadska obala u Dubrovniku, u čiju je obnovu uloženo 9,3 milijuna eura, postala je nova turistička atrakcija koja je potpuno promijenila vizuru tog dijela grada
Završetkom najvećeg cestovnog infrastrukturnog projekta Grada Dubrovnika – rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale, Dubrovnik je dobio i novu omiljenu šetnicu građana i turista. Od ulice koja se zaobilazila ukoliko nije bilo baš nužno tuda proći, danas je ovaj dio grada postao mjesto za šetnju, odmor na klupama uz more, rekreaciju, izlaske. U ljetnim danima to se najbolje vidi u poslijepodnevnim i večernjim satima kada mnogi Dubrovčani i gosti grada ovdje pronalaze prostor za sebe, bilo da jednostavno uživaju u šetnji obalom ili posjećuju neki od ugostiteljskih objekata.
‘’Jako je lijepo, sada ovdje redovito dolazimo u šetnju’’, ‘’Sjećam se kako je bilo prije radova, sve u lošem stanju, sada je puno ljepše’’, ‘’Jako je lijepa šetnica, pogotovo poslijepodne sada ljeti kada nema sunca’’ – komentiraju Lapadsku obalu Dubrovčani. Već nakon otvorenja u siječnju ove godine građani su vrlo brzo prigrlili ovaj novouređeni prostor, koji je zbog radova na sveobuhvatnom projektu bio nedostupan nešto više od dvije i pol godine. Isplatilo se čekati svima, osobito stanarima i ugostiteljima ovog dijela Dubrovnika jer su u konačnici dobili reprezentativan i ugodan prostor za život i rad.
Na ovom se potezu nalaze i neke od povijesno važnih zgrada i institucija poput Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Dubrovniku – smještenog u ljetnikovcu Sorkočević, Vila Eliza – u kojoj djeluje Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku, jedan od rijetkih koji je sačuvao svoj izvorni izgled u svojoj povijesti dugoj 110 godina – Hotel Lapad, brojni restorani i drugi ugostiteljski objekti te marina za nautički turizam. U okviru Lapadske obale nalaze se i komunalni vezovi Dubrovčana, benzinska crpna stanica za plovila, sportski klubovi.
Osim što je odrađena temeljita rekonstrukcija, Lapadska obala je i proširena te je umjesto jednog prometnog traka to sada dvotračna, dvosmjerna cesta sa širokom popločenom šetnicom, oplemenjena zelenilom, uređenim autobusnim stajalištima i parkiralištima, biciklističkom stazom, novom javnom rasvjetom. Povećana je razina sigurnosti prometa i kvalitete javnog gradskog prijevoza te rasterećeni postojeći dominantni prometni pravci.
Radovi su bili zahtjevni, s obzirom da se jedan dio odvijao u moru, gdje su za izgradnju novog obalnog zida postavljena 134 armirano-betonska pilota, na koje su se ugrađivali najprije horizontalni elementi na koje su se potom vješali vertikalni elementi. Sve je trebalo prilagoditi geologiji tla i udovoljiti uvjetima iz studije utjecaja na okoliš.
Ujedno su položeni kolektori oborinske odvodnje, vodoopskrbnog sustava, ugrađene crpne stanice, položene instalacije niskonaponske i telekomunikacijske mreže. Kako bi se zaokružio novi izgled impozantne građevine, na obalni su zid ugrađene kamene obloge, a kamenom je popločana i čitava šetnica.
‘’Iako su mnogi bili skeptični oko toga kako će Lapadska obala izgledati i funkcionirati nakon radova, vjerujem da su danas svi mišljenja kako je u konačnici Dubrovnik dobio reprezentativni prostor za građane i turiste. O tome najbolje svjedoče sami građani i turisti koji uvelike koriste i posjećuju ovaj dio grada. Uređenje Lapadske obale projekt je koji se desetljećima iščekivao, a mi danas možemo reći da smo ispunili taj san’’, kaže gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković.
Temeljita obnova i dogradnja Lapadske obale kapitalna je investicija od javnog interesa, ujedno najveće ulaganje u prometnu infrastrukturu užeg centra grada u posljednjih pedeset godina. Vrijedna je 9,3 milijuna eura i u potpunosti financirana europskim i nacionalnim sredstvima.
Značajna je bila podrška Vlade Republike Hrvatske, a prilikom obilaska završnih radova na Lapadskoj obali, početkom godine, svoje je zadovoljstvo izrazio i hrvatski premijer Andrej Plenković.
‘’U šali sam rekao gradonačelniku: ‘Dubrovnik se širi prema moru kao da je Monako‘. Zaista, kad gledamo razmjere ovog projekta, oni govore o novoj kvaliteti ovog dijela grada, cijeloga pristupa Lapadu i stoga smatram da je napravljen ogroman projekt’’, kazao je premijer.
Novouređena Lapadska obala tako je već prvu sezonu u potpunosti zaživjela. Od zimskih rekreacija, vožnji biciklom, proljetnih šetnji roditelja s djecom, šetnji pasa, do ljetnih večernjih đireva domaćih i turista, na obali je započeo jedan potpuno novi život.
LAPADSKA OBALA U BROJKAMA
Dužina trase 840 metara
2 kolničke trake
Pješačka i biciklistička staza opločena kamenom uz more
Nogostup uz objekte
3000 m2 betonskog opločenja nogostupa
2700 m2 kamenog opločenja šetnice
1500 m2 kamenih taktilnih ploča
7500 m2 asfaltnog zastora
107 izgrađenih parkirališnih mjesta
U 134 pilota i armirano-betonske zavjese ugrađeno:
– 3540 m3 betona i 663 tone armature
Oborinska odvodnja:
– 840 m cjevovoda i 740 metara betonskih kanalica sa slivnicima
– 4 crpne stanice i 2 agregata
Opremanje:
27 LED rasvjetnih tijela
16 polera za privez turističkih brodica
10 kamenih klupa
3 pametne klupe
5 autobusnih nadstrešnica
11 stabala murve, listopadnog stabla otpornog na sol
Komentari