Radovi na probijanju tunela Kozjak iznad Splita započeli su u četvrtak ujutro, izvijestile su Hrvatske ceste. Tunel Kozjak je jedan od kompleksnijih objekata predviđenih u sklopu projekta Novi ulaz u Split.
Radovi su počeli prvim miniranjem 20 tisuća četvornih metara stijene predusjeka sjevernog izlaza tunela.
U idućih mjesec dana u planu je početak iskopa tunela, odnosno glavne, prometne cijevi i servisne cijevi.
Hrvatske ceste kažu da će se tunel probijati prema novoj austrijskoj metodi građenja tunela. Ovisno o kategoriji stijene, očekuje se dnevni napredak od pet do devet metara.
Probijanje servisne cijevi pratit će dinamiku probijanja glavne, prometne cijevi. Prilikom probijanja tunela, posebna pažnja bit će posvećena zaštiti okoliša.
Tunel Kozjak duljine 2545,7 metara je projektiran za brzinu od 80 kilometara na sat, kao jednocjevni tunel s dvosmjernim prometom i servisnom cijevi.
Servisna cijev se izvodi paralelno s glavnom
U fazi radova ugovorenoj s China Road and Bridge Corporationom u vrijednosti od 74,7 milijuna eura bez PDV-a, s rokom izvršenja od 36 mjeseci, u duljini 6,85 km predviđena je izgradnja državne ceste s dvije tunelske cijevi, tri nadvožnjaka, jednog prolaza, dva vijadukta i nathodnika planinarskog puta, te zidova za zaštitu od buke.
Projekt naziva Novi ulaz u Split: čvor Vučevica na A1–tunel Kozjak– čvor na DC8–Trajektna luka Split, investitora Hrvatskih cesta, predviđa izgradnju dvotračne državne ceste koja spaja čvorište Vučevica na autocesti A1 s gradskom trajektnom lukom u Splitu.
Nakon čvorišta Vučevica cesta prolazi kroz tunel Kozjak do državne ceste DC8 u Kaštelima, a potom novim prijelazom zaljeva do Kopilice (lokacija planiranih novih kolodvora, autobusni i željeznički), odnosno daljnjom vezom na gradsku trajektnu luku.
Projekt se provodi u tri faze, a od kojih je u realizaciji prva faza, točnije cesta od čvorišta Vučevica do čvorišta na državnu cestu DC8 u Kaštelima u duljini zahvata od 7,92 kilometara.
Komentari