Paradoks njemačkog tržišta rabljenih automobila, mnoga vozila uvoze se samo kako bi se dalje prodala…
Njemačka je s godinama postala popularno mjesto za kupovinu rabljenih automobila. Upravo od tamo su vozila posebno poželjna u istočnoj Europi, gdje je uvriježeno mišljenje da automobili sa zapada nemaju nedostataka ili skrivenih oštećenja. Prema njemačkoj Saveznoj upravi za prijevoz motornih vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), svake se godine oko dva milijuna njemačkih rabljenih automobila ponovno registrira u drugim zemljama. U nekim zemljama, udio uvezenih rabljenih automobila iz Njemačke ide čak preko 50 %.
Međutim, na njemačkom tržištu rabljenih automobila postoji čudan paradoks: neka vozila uopće nisu vožena na njemačkim cestama! Automobili koji se prodaju u Njemačkoj mogu dolaziti iz drugih zemalja. Najpopularniji oglasnici u Njemačkoj imaju milijune vozila, tako da je asortiman automobila za prodaju veći nego bilo gdje drugdje na kontinentu. Međutim, neka vozila u tim oglasima mogu biti iz drugih zemalja.
Podaci carVertical, tvrtke za povijest vozila, sugeriraju da 4,3 % automobila za prodaju u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste Berlina, Münchena ili Hamburga, kao ni kultni Autobahn – jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su rabljeni automobili prvi puta registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16,6 %), Francuska (12,7 %), SAD (10,6 %), Belgija (9,1 %) i Rumunjska (5,1 %).
Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju podrijetla automobila, vozilo možda nije u najboljem stanju. Nekvalitetni popravci, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju prikriti prošlost vozila i prodati ga negdje drugdje. Budući da države često ne razmjenjuju podatke o povijesti automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.
„4,3 % automobila s povijesnim podatcima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u stranim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podatci sugeriraju da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunjske”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.
Što privlači kupce i prodavače automobile iz istočne Europe njemačkom tržištu?
Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utječe na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu rabljenih vozila. Zbog toga neki prodavači pokušavaju prodati svoja vozila oglašavajući ih u Njemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako netko ne može prodati svoj automobil u Češkoj ili Rumunjskoj, može to pokušati učiniti negdje drugdje.
Njemačka ima dugu povijest privlačenja kupaca automobila iz istočne Europe, koja datira iz vremena kada je zemlje okupirao Sovjetski Savez. U to su vrijeme u Rusiji proizvedena samo vozila loše kvalitete, kojima je nedostajala kvaliteta, udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, svi su željeli uvezene automobile, a Njemačka je bila prvo mjesto na kojem su ih tražili.
Popularan je mit da vozači u Njemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, te istovremeno strogo slijede preporuke proizvođača za održavanje. U stvarnosti, ovi klišeji mogu navesti ljude da kupuju bez pregleda izvješća o povijesti ili savjetovanja s kvalificiranim mehaničarom.
Komentari