Njemačka hitno treba više ugljično neutralne energije po prihvatljivim cijenama ako želi zadržati poziciju važnog industrijskog igrača u svijetu, ocijenila je predsjednica njemačke udruge automobilske industrije (VDA).
Subvencije za energiju koje su dosad ponuđene “nisu odgovarajuće ni primjenjive”, istaknula je Hildegard Mueller, koja vodi udrugu od veljače 2020. godine.
“To nije dovoljno… Treba nam više energije i značajna pomoć gospodarstvu”, rekla je Mueller u srijedu na godišnjoj konferenciji za tisak.
„Druge globalne regije nas prestižu”, upozorila je.
Njemačka je, prema izračunima Reutersa, od početka ruske invazije na Ukrajinu potrošila gotovo pola bilijuna dolara na hitne energetske mjere, uključujući paket od 100 milijardi eura pomoći kućanstvima i industriji s računima za potrošnju energije.
No, još je uvijek daleko od svojih ciljeva dugoročne zamjene ruskog plina ukapljenim prirodnim plinom (LNG) ili obnovljivom energijom, primjećuje Reuters.
Prosječni trošak električne energije po automobilu porastao je u Europi s 300 na 800 eura, a mogao bi skočiti i na 1.200 eura, rekla je Mueller, pozivajući se na podatke konzultantske tvrtke Berylls.
Usporedbe radi, u Sjedinjenim Državama porastao je sa 130 na 250 eura.
Američki zakon o smanjenju inflacije, koji nudi porezne olakšice građanima za kupnju „zelenih” proizvoda iz domaćih tvornica i onih u zemljama s kojima je Washington sklopio sporazum o slobodnoj trgovini, trebao bi Europi biti “poziv na uzbunu”, rekla je Mueller.
“SAD je shvatio što mora napraviti”, dodala je.
VDA je objavio i da očekuje da će globalno tržište osobnih automobila ove godine porasti za četiri posto, na 74 milijuna vozila, što je još uvijek za 8,5 posto manje nego u pretpandemijskom razdoblju.
Udruga očekuje da će u Njemačkoj ove godine biti proizvedeno oko 10,3 milijuna vozila, za punih 20 posto manje nego u pretpandemijskoj 2019. godini.
Komentari