Mladi creski kapetan Matija Jakić za Navigare je ispričao po čemu je luksuzna 26-metarska jahta Velecarina, u vlasništvu uspješnog njemačkog poduzetnika, drugačija i kako je umjesto engleskog Bristola sigurnu luku pronašla na Cresu.
Iako riječka Fiumanka spada u amaterske regate na kojima je oduvijek vrijedilo ono staro olimpijsko pravilo da je važnije sudjelovati nego pobijediti, na njoj ipak redovito sudjeluju i neki od najvećih maksi krstaša na Mediteranu. Tako je ove godine svoj dolazak potvrdila 26-metarska luksuzna ljepotica Velacarina, brod izgrađen u Nizozemskoj koji je svoj stalan dom posljednjih godina pronašao u Cresu. Ovu predivnu jedrilicu s dva jarbola koja spaja ljepotu i strast za jedrenjem možete sresti na nekom od povremenih plovidbi Jadranom i kad je ugledate budite sigurni da će vam njezina gracioznost i impozantnost oduzeti dah.
Velacarina je ketch koji spada u klasu Truly Classic 85 i jedan je od osam takvih brodova koje je dizajnirala nizozemska tvrtka HOEK Design
Velacarina je ketch koji spada u klasu Truly Classic 85 i jedan je od osam takvih brodova koje je dizajnirala nizozemska tvrtka HOEK Design, jedna od vodećih svjetskih tvrtki za dizajn jahti, brodogradnju i inženjering. Izgrađena je u brodogradilištu Claasen Shipyard u Nizozemskoj 2004. godine i od tada ponosno jedri morima svijeta. Kako nam je ispričao njezin kapetan, creski pomorac Matija Jakić, u gotovo 20 godina svojeg postojanja Velacarina je prejedrila više od 95.000 nautičkih milja ili više od 171.000 kilometara te je jednom oplovila svijet.
O bivšim vlasnicima znamo vrlo malo. Kako to obično biva, vlasnici ovakvih luksuznih brodova nerado otkrivaju svoj identitet i o njima je vrlo teško saznati nešto više. Znamo tek da je Velacarina ranije boravila u engleskoj luci Bristol, a potom i u španjolskoj Palma de Mallorci, no nakon što je dobila novog vlasnika konačno se skrasila u brodogradilištu u Cresu. “Nakon kupnje 2018. godine Velacarina je dopremljena u Pulu, a kako sam ja porijeklom s Cresa novom se vlasniku svidjela ideja da brod ostane upravo u Cresu. Uostalom, brodogradilište u Cresu nudi jedne od najboljih uvjeta na Jadranu za privez plovila te najčišće i najsigurnije muringe”, tumači nam Jakić koji nije htio konkretno odgovoriti na pitanje o trenutnoj vrijednosti broda. No specijalizirani web portal Superyachttimes.com još je 2018. godine objavio podatak da se jahta Velacarina prodaje za 2.900.000 eura.
Današnji vlasnik, koji je jednako tajnovit kao i prethodni i o njemu znamo tek da je uspješni njemački poduzetnik i iskusni jedriličar nepovratno zaljubljen u more i jedrenje, Velacarinu je kupio 2018. Danas, osim po Jadranu, plovi i Jonskim i Egejskim morem pod malteškom zastavom. Osim ljepotom, Velacarina pažnju plijeni i zanimljivom kombinacijom pojmova od kojih je stvoreno njezino ime. “Vela i Carina su dva od tri sazviježđa koja su prije bila dio jedinstvenog velikog sazviježđa Argo Navis. Vela je predstavljala jedra, a Carina kobilicu pa je kombinacijom imena tih dvaju sazviježđa koja predstavljaju dijelove broda Velacarina dobila ime”, ispričao nam je kapetan Jakić.
Iskusan pomorac kao iz rukava istresa podatke o brodu. “Velacarina je dugačka 25,70 metara i široka 5,70 metara. Izrađena je u potpunosti od aluminija i ima dva karbonska jarbola. Na manjem jarbolu površina jedara dostiže 352 kvadratna metra, a na višem jarbolu čak 585 kvadratnih metara. Osim jedrima, brod je pogonjen i motorom snage 300 KS-a”, pripovijeda nam kapetan Jakić. Unutrašnjost broda, jednako kao i prostrano nadgrađe i kokpit, krasi jedinstvena kombinacija drva i modernog dizajna u kojem mogu uživati četiri putnika smještena u dvije luksuzno opremljene kabine. Duboka kobilica i suvremeni kormilarski sustav, s karbonskim jarbolima, modernim podvozjem i automatiziranom opremom za namatanje jedara, osiguravaju stabilnost, savršenu upravljivost i maksimalnu udobnost plovidbe. Brod je opremljen i pramčanom komorom u koju se smješta pomoćni čamac. Uz to, prostorije za boravak tročlane posade odvojene su od putničkog dijela, što omogućava apsolutnu privatnost vlasniku i članovima obitelji ili gostima.
Vlasnik jahte od 2018. je uspješni njemački poduzetnik i iskusni jedriličar, a osim po Jadranu, plovi i Jonskim i Egejskim morem
Nerijetko vlasnici ovakvih luksuznih brodova ostavljaju i mogućnost najma klijenteli boljih platežnih mogućnosti, pa nas je zanimalo je li moguće i pod kojim uvjetima iznajmiti Velacarinu za luksuzno krstarenje Jadranom ili Sredozemljem. No kapetan Jakić odrješito je odmahnuo glavom. “Ne. Brod koristi isključivo vlasnik u privatne svrhe. Velacarina nikada nije bila u čarteru te se njome jedri i samo uživa u jedrenju. Za to je izgrađen i za to se koristi”, objasnio je. Velacarinin fino podešen profil, moćna oprema, upečatljiva paluba i kokpit i profinjena unutarnja stolarija privlače pažnju gdje god da se brod pojavi.
Komentari