Nissan je testirao inovativnu automobilsku boju čiji je cilj pomoći u snižavanju temperature u kabini vozila ljeti i smanjiti potrošnju energije klimatizacijskog sustava.
Nova tehnologija razvijena je u suradnji s tvrtkom Radi-Cool, specijalistom za radijacijske rashladne proizvode, boja uključuje metamaterijalne, sintetičke kompozitne materijale sa strukturama koje pokazuju svojstva koja se obično ne nalaze u prirodi. Projekt je dio marke Nissan i njegove težnje za diferenciranim inovacijama koje osnažuju putovanja i pomažu u stvaranju čišćeg i održivog društva.
U studenom 2023. Nissan je započeo 12-mjesečno ispitivanje izvedivosti na Tokijskom međunarodnom zračnom terminalu u Hanedi. U suradnji s Japan Airport Terminal Co., Ltd., Radi-Cool Japan i All Nippon Airways (ANA) zračnom službom, hladna boja marke Nissan nanesena je na servisno vozilo Nissan NV100 kojim upravlja All Nippon Airways (ANA) služba zračne luke.
Sa svojom velikom, otvorenom pistom, zračna luka Haneda pružila je savršeno okruženje za provođenje stvarne procjene učinkovitosti boje u izloženom okruženju visoke temperature.
Iako je još u fazi testiranja, dosadašnji rezultati bili su impresivni. Parkirano jedno uz drugo pod suncem, vozilo tretirano Nissan hladnom bojom pokazalo je rezultate do 12 stupnjeva Celzijevih u smanjenju vanjske površinske temperature i do 5 stupnjeva Celzijevih hladniju unutrašnjost, u usporedbi s vozilom s tradicionalnim automobilskim izgledom boja.
Učinkovitost hlađenja boje posebno je uočljiva kada je vozilo parkirano na suncu dulje vrijeme. U hladniju kabinu nije samo ugodnije ući, već je potrebno i kraće vrijeme rada klima uređaja kako bi se kabina ohladila na ugodnu temperaturu. To pomaže smanjiti opterećenje motora ili, u slučaju električnog vozila, troši bateriju. U oba pogonska sklopa očekuje se poboljšanje učinkovitosti, ali i udobnosti putnika.
Metamaterijal ugrađen u Nissan hladnu boju sadrži dvije čestice mikrostrukture koje reagiraju na svjetlost. Jedna čestica reflektira blisko infracrvene zrake na sunčevoj svjetlosti koje bi obično uzrokovale vibracije na molekularnoj razini unutar smole tradicionalne boje za proizvodnju topline.
Druga čestica omogućuje pravi proboj. Stvara elektromagnetske valove koji se suprotstavljaju sunčevim zrakama, preusmjeravajući energiju od vozila u atmosferu. U kombinaciji, čestice u Nissan hladnoj boji smanjuju prijenos topline na površine kao što su krov, poklopac motora, vrata i ploče.
Voditelj projekta je dr. Susumu Miura, viši menadžer i stručnjak u Laboratoriju za napredne materijale i obradu, Nissan istraživački centar. Imao je vodeću ulogu u Nissan nagrađivanom akustičkom materijalu za smanjenje bukeOpens in a new tab., a veliki dio svoje karijere u Nissanu posvetio je istraživanju načina kako automobile učiniti tišim, hladnijim i učinkovitijim.
“Moj san je stvoriti hladnije automobile bez potrošnje energije”, objasnio je Miura. “Ovo je posebno važno u eri električnih vozila, gdje opterećenje od rada klima uređaja ljeti može imati znatan utjecaj na stanje napunjenosti”, rekao je.
Iako rashladna boja nije nova, obično se koristi za zgrade i strukture. Često je vrlo gusta, pa ju je potrebno nanositi valjkom. Bez ikakvog prozirnog završnog sloja, može ostaviti kredast trag na dodir.
Ključni izazovi koje su Miura i njegov tim morali uzeti u obzir pri razvoju automobilske verzije bili su osigurati da može sadržavati prozirni gornji sloj, nanositi se pištoljem za raspršivanje (ne valjkom) i zadovoljiti Nissanove rigorozne interne standarde za kvalitetu boje.
Miura vidi veliki potencijal, posebno za aplikacije lakih gospodarskih vozila kao što su kombiji, kamioni i kola hitne pomoći…
Komentari