Nintendu pada profit, uz pomoć Zelde pokušava oporaviti poslovanje

Autor:

Ilustracija Pixabay

Nintendo se oslanja na novu verziju svoje 40-godišnje igre “Zelda” kako bi oživio poslovanje nakon najavljenog pada profita.

Tvrtka će u petak objaviti “Suze kraljevstva”, novo izdanje legendarne igre, a video isječci koji kruže internetom privukli su milijune pregleda i uzbudili obožavatelje.

Saga o princezi Zeldi i ratniku vilenjaku Linku od prvog izdanja 1986. godine do danas prodana je u 125 milijuna primjeraka diljem svijeta.

Pomogla je u oblikovanju igara “otvorenog svijeta” u kojima igrač slobodno luta virtualnim krajolicima – ideju koju su kasnije usvojile mnoge druge popularne igre.

No glavni izazov ove godine bit će poboljšanje poslovanja jepanske tvrtke i produljenje vijeka trajanja njegove konzole Switch čija je prodaja u velikom padu nakon sedam godina na policama.

“Suze kraljevstva će biti daleko najveći doprinos prihodima Nintenda ove godine”, rekao je Serkan Toto, analitičar u Kantan Gamesu.

Pionir otvorenog svijeta

Prva epizoda, “Legenda o Zeldi”, uronila je igrače u nepoznat svemir igranja i to bez gotovo ikakvih uputa.

Kreator igara Shigeru Miyamoto, koji je stvorio i drugog Nintendova junaka Super Marija, bio je inspiriran svojim djetinjstvom u prirodi kako bi igračima dizajnirao nepregledan krajolik šuma, jezera, špilja i planina.

“U to vrijeme, kad je većina igara završavala za sat ili dva, opseg Zelde bio je nevjerojatan “, rekao je Kiyoshi Tane, autor specijaliziran za povijest videoigara.

“Mapa je bila dizajnirana s naglaskom na istraživanju i preteča je onoga u što će se pretvoriti igre otvorenog svijeta”.

Prva Zelda pojavila se na tržištu samo nekoliko mjeseci nakon “Super Marija”, ali dvije igre bile su vrlo različite.

Dok Mario trči slijeva na desno kroz razne platforme, Zelda “potiče igrača na istraživanje, otkrivanje i mapiranje svijeta te suočavanje s izazovima”, rekao je Mark Brown, koji analizira dizajn igara na svom YouTube kanalu.

Igra je odmah postala senzacija i sljedeća dva desetljeća pomicala je granice dizajniranja igara.

Biblija za programere

Tako je bilo sve do prije petnaestak godina kad je pomalo dosadila. Nintendo je želio povećati privlačnost igre, ali uspio je samo stvoriti izdanja koja nikoga nisu zadovoljila. Hardcore fanovi su se udaljili, a prodaja je patila.

“Razvojni tim je bio u krizi”, rekao je za AFP Katsuhiko Hayashi iz trgovačkog časopisa Famitsu.

Dizajneri su ponovno razmotrili osnove igre, na kraju stvoriviši “Dah divljine”, izdanje iz 2017. godine.

Lansiran je uz Switch konzolu i od tada je postala najprodavanije izdanje u Zeldinu serijalu.

“Zelda je još uvijek na vrhu ljestvice u žanru akcijskih igara otvorenog svijeta”, rekao je Hayashi.

Postala je nešto poput “biblije” za druge programere, dodao je.

No usprkos ovom uspjehu i trajnoj popularnosti drugih Nintendovih igara, poput vječnog Super Marija, tvrtka je ovaj tjedan objavila loše prognoze.

Ove se godine predviđa pad neto dobiti od 21 posto u usporedbi s prošlom godinom. Takva predviđanja novo izdanje Zelde čine vitalnom za tvrtku.

Charles-Louis Planade, analitičar u tvrtki Midcap, smatra da bi Zelda mogla postati “najprodavanija igra u povijesti”.

“To je igra koja može doseći prihod od milijarde dolara, što je vrlo značajno za tvrtku koja ostvaruje godišnji promet od malo više od 10 milijardi dolara”, rekao je AFP-u.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.