Nina Ivanović autorica je slikovnice ‘Biciklistička početnica profesora Fausta’ u kojoj su provučena glavna pravila biciklističkog ponašanja i bontona u prometu te osnovna znanja o samom biciklu
Zagreb je idealan grad za vožnju biciklom jer je ravan i nije prevelik, no kao i svugdje, postoje prepreke u biciklističkoj infrastrukturi. To je također bio jedan od motiva za slikovnicu, jer treba biti realan i shvatiti da u prometu nema idealne situacije, čak i da su biciklističke staze dovedene do savršenstva uvijek postoji ljudski faktor ili nekakve nepredvidive okolnosti i tu je važno da biciklist dobro reagira. To i je poanta ove slikovnice, da se dobije širi pogled, da se nauči razmišljati i promišljati u prometu iz perspektive biciklista. Treba uvijek paziti na sebe, ali i na druge”, riječi su Zagrepčanke Nine Ivanović, autorice nedavno objavljene slikovnice ‘’Biciklistička početnica profesora Fausta’’.
Slikovnica donosi priču u kojoj su glavni likovi šumske životinje i profesor Fausto koji vodi školu biciklizma. On svake subote održava nastavu koja se sastoji od pet lekcija važnih za svakog biciklistu. Kroz tih pet lekcija djeca se upoznaju s osnovama sigurnosti i opreza u prometu, s biciklističkim stazama i prometnim pravilima, biciklističkom odjećom, vrstama i dijelovima bicikla, a na kraju kada savladaju teoriju i nauče voziti svoj prvi bicikl dobivaju biciklističku vozačku dozvolu. U toj školi sve su životinje različite, no to im nije prepreka da svi nauče voziti bicikl. “Profesor Fausto trudi se objediniti sve važne stavke kod vožnje bicikla. Od različitih tipova bicikala do glavnih dijelova te na kraju i sastavljanje samoga bicikla. Prilikom sastavljanja bicikla, učenici pomažu profesoru tako što svaki dio čiste i pripremaju za slaganje. Također na početku slikovnice spominje se da je jedan od glavnih preduvjeta za vožnju bicikla siguran bicikl. Znači da svi dijelovi moraju biti ispravni i dobro sastavljeni. Sve te ‘sitnice’ bi zapravo trebale ostati negdje u podsvijesti djece da bicikl nije samo za sjesti i voziti nego ga treba čuvati i održavati da bi bio siguran i dugovječan”, ispričala je Nina Ivanović i dodala kako je slikovnica prvenstveno namijenjena djeci predškolske dobi i nižih razreda osnovne škole, ali da može biti korisna i odraslima.
Rekla je kako je došla na ideju da napravi ovu slikovnicu zato što su bicikli tema koja je zanima kako kroz sport, vožnju, gledanje biciklističkih utrka tako i kroz dizajn, crteže, ilustracije, skulpturu. “Cilj je bio kroz zabavnu priču provući edukativne elemente i implementirati glavna pravila biciklističkog ponašanja i bontona u prometu te osnovna znanja o samom biciklu. Ova slikovnica nije opterećujuća i daje uvod u znanje o biciklima. Ona pruža osnove djeci za nadogradnju znanja o biciklističkoj kulturi tijekom odrastanja”, rekla je Nina Ivanović koja je diplomirala Dizajn grafičkih proizvoda na Grafičkom fakultetu u Zagrebu te se bavi ilustriranjem knjiga, slikovnica i crtanjem digitalnih ilustracija.
O svojoj ljubavi prema biciklima rekla je da potječe još dok je bila mala. Prisjetila se da je kao djevojčica imala jednu knjižicu u kojoj je majstor Pepek u svojoj radioni popravljao bicikle i organizirao biciklističke utrke. “To su bili oni stari bicikli s prvim ogromnim kotačem. Obožavala sam tu knjigu. Također biciklistička trka Le Tour de France je nešto što se kod nas u kući ne propušta pa otuda i ljubav prema biciklima i biciklizmu”, naglasila je Nina Ivanović.
Na kraju se osvrnula i na samu kulturu vožnje biciklima u Zagrebu. Smatra kako bi trebalo uvesti neki oblik edukacije i za odrasle bicikliste. “Većina ljudi se ponaša u prometu kao da su sami. Vjerujem u bolje sutra i da će naš grad biti sve bolje prilagođen za promet i pješake, ali bez osnovne kulture i empatije svakog pojedinca u prometu to neće puno pomoći. Zato je predškolska dob najbolja za postaviti temelje, a kasnije, naravno, nadograđivati svoje znanje. Bicikl nije samo prijevozno sredstvo na koje sjedneš i ideš, bicikl je puno više”, zaključila je Nina Ivanović.
Komentari