Nakon odličnog turističkog svibnja kada smo imali porast noćenja za 25,6 posto u odnosu na isti mjesec prethodne godine, u lipnju je nastupilo osjetno zatišje, no i dalje bilježimo rast. Ekonomski stručnjak Ljubo Jurčić za Nacional.hr je komentirao trenutačne turističke trendove i prognoze.
Od početka godine, zaključno sa 7. srpnjem, u Hrvatskoj je, prema podacima sustava eVisitor, ostvareno 8,1 milijun dolazaka i 33,5 milijuna noćenja, a to u odnosu na lani predstavlja rast od pet posto u dolascima i dva posto u noćenjima.
POMALO OPASNA SITUACIJA! Špica je sezone, a gostiju baš i nema: ‘Izmaklo se kontroli…’
Istovremeno stopa inflacije za lipanj iznosila je 2,4 posto, no cijene su najviše rasle upravo u kategoriji restorani i hoteli i to za 9,3 posto. Na to se može još i nadovezati pisanje stranih medija o skupoj Hrvatskoj, koja kako objašnjava ekonomski stručnjak Ljubo Jurčić nije nužno skuplja od drugih zemalja, no nema za ponuditi dovoljno kavlitetan proizvod.
„U vrijeme kad se nije sve kupovalo preko interneta pa tako i rezervirali smještaji, znalo se da kada dohodak u Njemačkoj naraste za jedan posto, tada turizma kod nas raste za tri posto. Danas se zbog interneta drugačije živi i kupuje se u realnom vremenu pa tako i rezerviramo sobe zadnji čas. U Njemačkoj se na primjer događa stagnacija, pa su zato u odnosu na lani popili pet posto manje piva jer se perspektiva njihovog dohotka smanjila“, kaže Jurčić te napominje da će ti turisti i dalje dolaziti kod nas na more, no na manje dana i trošiti manje.
„Imamo srednju klasu turista i naravno da ih je manje, mi bi to mogli to nadoknaditi, no s turistima većeg dohotka. Da bi to bilo moguće moramo raditi na takvoj politici, promociji i sadržaju“, objasnio je te dodao da smo prošle godine nakon korone i inflacije povisili cijene turističkih usluga samo kako bi nadoknadili prethodne gubitke u poslovanjima, te su turisti bili zatečeni, ne zato što smo skuplji od Italije ili Francuske, već jer naš proizvod nije toliko kvalitetan, bez obzira na našu prekrasnu obalu.
„Tako smo izgubili dio turista, srećom bi taj efekt trebao biti kratkotrajan“, optimistično zaključuje te naglašava i da je jedan od razloga povišenja cijena nedostatak radne snage, odnosno strani radnici jer su im plaće u drugim zemljama veće, a uz to im treba omogućiti smještaj i hranu.
„Uz to imamo sezonu koja je dosta kratka i sve to zapravo govori o tome da Hrvatska ne upravlja svojim turizmom. U nekim zemljama država stimulira da se isti radnici i iduće sezone vrate na isto radno mjesto. Kod nas toga nema“, dodaje.
Komentari