Navodi da bi moglo nedostajati novca za lokalnu predizbornu kampanju HDZ-a bacaju novo svjetlo na perspektive te stranke koja je već u pred kampanji u pojedinim sredinama počela ozbiljno ulagati u promociju svojih kandidata s upitnim izgledima za izborni uspjeh. Tako je netom nakon što je obznanjeno da će biti kandidat HDZ-a za splitskog gradonačelnika na predstojećim lokalnim izborima u svibnju, predsjednik splitskog ogranka te stranke Tomislav Šuta pokrenuo je veliku i skupu propagandnu ofenzivu: organiziran je veliki stranački skup zapamćen po više stotina dronova koji su na nebu ispisali njegovo ime, potom je održano nekoliko okruglih stolova na kojima je raspravljano o gorućim splitskim problemima, a sve je popraćeno plaćenim oglašavanjem na jumbo plakatima i plaćenim oglasima u više medija.
Radilo se o početku pretkampanje u izborima za gradonačelnika, u kojoj se Šutino ime trebalo snažno promovirati kako bi on dobio na vidljivosti u javnosti i kako ne bi već u prvim istraživanjima javnog mnijenja značajno zaostajao za gradonačelnikom Ivicom Puljkom. Na prvi skup zapamćen po stotinama dronova, održan u predgrađu Kopilica, došao je i predsjednik stranke Andrej Plenković, koji se kasnije pojavio i na jednoj od triju spomenutih javnih tribina. Na njima su nastupili stručnjaci, između ostalog i zaposlenici državnih tvrtki Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice, a nazvane su ‘’Split bez gužvi’’, ‘’Novo lice Splita’’ i ‘’Split za generacije’’.
‘’Te tribine su se pokazale jeftine za organizirati jer je trebalo tek zakupiti dvoranu, pa je njihov trošak bio samo nekoliko stotina eura’’, tvrdi jedan od sugovornika Nacionala iz splitskog HDZ-a. On priznaje da je ambiciozni skup u Kopilici stajao znatno više – nekoliko desetaka tisuća eura – a znatni dodatni iznosi plaćeni su i za oglašavanje u medijima i na uličnim plakatima. Sve je plaćeno iz HDZ-ova proračuna jer gradski ogranci te stranke nemaju pravnu osobnost i nemaju svoj vlastiti račun. Na račun stranke, uostalom, svi njeni dužnosnici mjesečno uplaćuju određen postotak svojih primanja pa se taj novac potom raspoređuje na terenu. Novac potrošen na Šutinu pretkampanju formalno neće biti uračunat u troškove kampanje za predstojeće lokalne izbore, niti će HDZ o tome morati podnositi izvještaj Državnom izbornom povjerenstvu.
‘’Što se tiče Splita, golem novac potrošen je na kampanju Dragana Primorca, to je doslovno bože sačuvaj – a još više na veliki skup Europske pučke stranke na početku kampanje za europske izbore, kada je ovamo dolazila Ursula von der Leyen. Tada se doslovno nije pitalo što koliko košta’’, objašnjava drugi sugovornik iz ove stranke koji nije zabrinut za financiranje kampanje za lokalne izbore jer HDZ, kako tvrdi, u svakom trenutku na svome računu ima nekoliko milijuna eura – i taj se iznos na koncu svake godine samo povećava.
PROZIVKE Puljak o performansu splitskog HDZ-ovca: ‘Možda na čelo malog Isusa zalijepi logo stranke’
Komentari