Nepoznata osoba uzela Rimčevu Neveru i njome jurila zagrebačkom obilaznicom 328 kilometara na sat

Autor:

Photo: YouTube/Screenshot, autoportal

Na Zagrebačkoj obilaznici Rimčevom Neverom jurili su 328 kilometara na sat! Tako bi se mogla interpretirati scenografija hazardnog slučaja, koji je snimljen na testnoj stazi u Mičevcu, a u snimci se čuje razgovor o tehničkim karakteristikama i performansama Rimac Nevere. Da stvar bude bizarnija, snimka je 5. listopada 2022. postavljena na YouTube kanal, piše autoportal.hr.

“Da je Hrvatska banana država, već smo pokazali u svibnju 2021., kada se sumanuto jurilo Jadranskom magistralom kod Dubrovnika, brzinom od 232 km/h. Bilo je to u svrhu promidžbe i nije se marilo za pogibeljnost tog čina. A sada su napravili još i gore”, navodi portal.

Tijekom nedavne jurnjave zanimljiv je i razgovor u kabini Rimac Nevere:

“Stodvadeset milja na sat (193 km/h, op.a.)…, ako udariš na papučicu snage…”, govori Miroslav Zrnčević, službeni testni vozač tvrtke Rimac.

“Ima li puno policije na ovoj cesti, pita nepoznati vozač ‘Steve’.

“Ne, ne…”, smiruje ga Zrnčević. I tada, ionako već sumanuta jurnjava Zagrebačkom obilaznicom, gdje je ograničenje brzine 100 do 130 km/h, dobiva neslućen, hazarderski zamah:

Digitalni brzinomjer Rimac Nevere pokazao je 204 mph (328 km/h)!

“Wow, 205, u redu, samo sam želio postići 200 mph (322 km/h op.a.) poentira ‘Steve’.

“Ludo brzo, 200 milja na sat, ! Tesla bi…”, zaključuje nakon što je završio vožnju.

Tko je i zašto sve snimao te potom stavio na YouTube, nije jasno i ne može se isključiti marketinška pozadina, odnosno mogući veliki promidžbeni efekti puštanja ekstremne jurnjave Rimac Neverom u realnom prometu, na najgledanijem internetskom kanalu, navodi portal.

Ova neodgovorna i opasna vožnja srećom nije imala tragičan epilog. Što bi se desilo da je sumanuto jureća Nevera pri brzini od 328 km/h naletjela na obiteljski automobil koji je vozio, recimo, 100 kilometara na sat?

Ne, pritom ne bi bio udarac brzinom od 228 km/h, koliko bi iznosila razlika brzina vozila. Energija sudara bila bi mnogo veća, jer kinetička energija raste kvadratom brzine. To bi bilo kao da obiteljski auto stoji na mjestu, a Nevera ga straga udara brzinom od 312 km/h!

A što bi se tek desilo da je pri 328 km/h vozač Rimac Nevere izgubio kontrolu te da je 2,3 tone ukupne mase sa visokozapaljivim baterijama probilo zaštitnu ogradu i završilo na suprotnoj strani obilaznice? Dogodio bi se masakr.

“Ismijavaju se propisi RH u privatne svrhe”

Ovdje je riječ o prometnom terorizmu, navodi portal.

Nije samo riječ o ekstremnom, najtežem ikad zabilježenom kršenju prometnih propisa u Hrvatskoj. Ovime se, očito, u privatne svrhe, ismijavaju prometni i pravni propisi RH te ugrožavaju nacionalni interesi.

Ova snimka, nažalost, može potaknuti iživljavanja na cestama te bi mogla imati veći negativan učinak nego što pozitivan učinak pokušava proizvesti tisuću apela za sigurnu, propisnu vožnju i prilagodbu brzine uvjetima na cesti.

I zbog ovoga ne trebamo se čuditi što u Hrvatskoj na cestama, razmjerno, gine 70 posto više ljudi od prosjeka Europske unije.

Otvaraju se pitanja:

– Zašto kažnjavati vozače za prekoračenja od 10, 20, 30 km/h, prema člancima 53. i 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kad se ugroza sigurnosti pritom mjeri promilima od opasnosti koju je napravila sumanuto jureća Rimac Nevera na Zagrebačkoj obilaznici?

– Zašto bi vozači plaćali cestarinu pri registraciji vozila, kad ih na cesti može izmasakrirati vozilo čiji se vozač ne plaši voziti brže od 300 km/h na gradskoj obilaznici?

Ovo je trenutak kad institucije trebaju trezveno i odlučno reagirati te prvenstveno zaštititi nacionalne interese. Odmah treba postupiti policija, razmjerno magnitudi ugroze sigurnosti.

Iz ovog prometnog zla, s elementima terorizma, treba izvući pouke, posebice temeljem Zrnčevićevog poticajnog odgovora stranom vozaču, na pitanje ma li puno policije na ovoj cesti.

1. Najvažnija mjera za povećanje sigurnosti na cestama je povećanje izvjesnosti kažnjavanja za prometne prekršaje i ona vrijedi više od svih ostalih mjera zajedno. To treba postići sustavnim premrežavanjem prometnica radarskim kamerama, koje osim prekoračenja brzine bilježe i ostale teške prekršaje: premali razmak, korištenje mobitela, nevezivanje, prolaske kroz crveno svjetlo…

2. Presretače na autocestama u 90 posto dosadašnjih akcija trebaju zamijeniti radarske kamere, a njihova je uloga važnija na gradskim i prigradskim brzim prometnicama.

3. U Kazneni zakon, uz Obijesnu vožnju u cestovnom prometu, čl. 226. što je potpuno anakrono za magnitudu kojom je vozač Rimac Nevere kršio prometne propise na Zagrebačkoj obilaznici, treba uvesti novi članak, koji definira Terorizam u cestovnom prometu, a podrazumijevao bi izravan istražni zatvor za vozača, poništenje vozačke dozvole i oduzimanje vozila neovisno o vlasništvu, navodi autoportal.hr.

 

 

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.