Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je u ponedjeljak da država neće pošto-poto pokloniti partnerima brodogradilišta u Puli i Rijeci samo zato jer se te kompanije sada nalaze u poslovnim teškoćama te je najavio za utorak sastanak s novom Upravom Uljanik grupe.
Odgovarajući na upit Hine o tome ima li uopće interesa strateških partnera za Uljanik, ministar Horvat je odgovorio potvrdno.
“U razgovorima i sa Fincantieriem i sa Smartholdingom, ali i s Damenom za 3. maj, nešto manje za Uljanik, ima interesa, ali moramo biti svjesni činjenice da mi zbog poteškoća koje se događaju i u Puli i u Rijeci ne smijemo partnerima pošto-poto pokloniti ta brodogradilišta. Ta brodogradilišta imaju znanje, tradiciju i brend što ima svoju vrijednost”, kazao je Horvat na margini 13. Simpozija o sustavu vođenja elektroenergetskog sustava u organizaciji hrvatskog ogranka CIGRÉ (Međunarodnog udruženja za velike elektroenergetske sustave).
Na pitanje što nova Uprava Uljanika može napraviti, istaknuo je da će već sutra, u 14 sati, održati prvi radni sastanak s novom Upravom.
Nadzorni odbor Uljanika u srijedu navečer imenovao je za predsjednika Uprave Uljanik grupe dotadašnjeg direktora Uljanikovih financija i računovodstva Emila Bulića, a za članove nove Uprave Bojana Blagonića i Milka Mihovilovića.
“Vidjet ćemo je li novi ljudi imaju nove ideje. S naše je strane pozicija relativno čista, mi znamo koje su u ovom trenutku obveze države, hoće li se do kraja godine sve te obveze morati platiti za Uljanik i hoćemo li dio toga, kroz završetak brodova, moći i anulirati s opterećenja državnog proračuna”, naglasio je ministar dodavši da će se u sljedećih nekoliko dana pokušati dogovoriti s novom Upravom.
Vezano uz novi plan restrukturiranja ponovio je da se u taj plan ne treba ulaziti na isti način i u Rijeci i u Puli.
“Situacije su potpuno drugačije, situacija se u Rijeci može spasiti, jer za Rijeku postoje evidentni poslovni, odnosno strateški partneri koji žele kontinuitet brodogradnje, a ni lokalna samouprava ne priječi da se unutar kruga 3. maja nastavi gradnja brodova. Što se tiče same Pule, još uvijek imamo jednu konfuziju, gdje skoro pa ni sami nemamo konsenzus da li želimo kontinuitet brodogradnje ili se jedan dio brodogradilišta želi pretvoriti u nekretninski biznis”, kazao je Horvat.
Dodao je i da će se svaki model morati obličiti u program restrukturiranja te će se za njega morati provesti postupak notifikacije, odnosno za njega dobiti zeleno svjetlo od Europske komisije.
Upitan da komentira današnji veliki prosvjed radnika u Rijeci istaknuo je da je njegov stav po tom pitanju isti kao i prije mjesec dana.
“Država više ne može intervenirati. Što se prije dogovorimo, bit će i izlaz, odnosno svjetlo na kraju tunela bliže”, ustvrdio je Horvat, dodavši da se država želi aktivno uključiti u restrukturiranje brodogradnje i u Puli i u Rijeci. “Pomoći ćemo, ali legitimno i legalno, nakon verifikacije programa restrukturiranja kroz postupak notifikacije Europske komisije”, kaže Horvat, koji smatra da je štrajk legitimni iskaz radničkog nezadovoljstva, no i da se njime neće postići ništa.
Radnici brodogradilišta “3. maj”, njih više od tisuću, u ponedjeljak su krenuli u prosvjedni marš od istočnog izlaza iz brodogradilišta do središta Rijeke i Trga 128. brigade Hrvatske vojske, gdje će u podne održati prosvjedni skup za opstanak brodogradilišta i radnih mjesta. U štrajku su zbog neisplate rujanskih plaća od 22. listopada.
Komentari