Ne čekajte posljednji trenutak za izmjenu ljetnih guma zimskima, kraj listopada pravo je vrijeme za odlazak kod vulkanizera

Autor:

Autoportal.hr

Mekše zimske gume lošije znatno bolje drže na skliskom i hladnom asfaltu od ljetnih. Preporučljivo je ugraditi četiri kvalitetne i po potrebi nove zimske gume – to je najvažniji ulog u sigurnost!

Približava se studeni te ljetne gume treba zamijeniti zimskima. Naime, zimske gume imaju dublje utore i geometriju prilagođenu lošijim uvjetima te znatno bolje prianjaju, smanjuju rizik proklizavanja i gubitka kontrole na skliskoj cesti. Zimske gume imaju mekšu smjesu gazne površine (veći udio silike), koja poboljšava prianjanje na hladnom i skliskom asfaltu. Stoga je preporučljivo ljetne gume zamijeniti zimskima.

Ne čekajte posljednji tren za izmjenu, jer sada možete ih povoljno izmijeniti, nego za tjedan-dva, kad će početi ‘stampedo’, uz velike gužve kod vulkanizera. Otiđite kod kvalitetnog vulkanizera i zimske gume zamijenite ljetnima. Pritom ih treba balansirati, a preporučljivo je provjeriti i po potrebi podesiti geometriju kotača. Većina za zimske i ljetne gume koriste iste naplatke, odnosno svake sezone mijenjaju gume.

Najbolje ih je ostaviti na čuvanju kod vulkanizera, koji ima odgovarajuće skladište, odnosno ‘hotel za gume’. Ako ih sami skladištite, to treba biti na suhom i zatamnjenom mjestu, zaštićenom od visokih i niskih temperatura. Pritom se pridržavajte sljedećih pravila:

Gume na naplacima (cijele kotače), treba stavljati položeno, jednu na drugu, ili kukama koje se hvataju na naplatak vješati uz zid. Ne smiju se držati uspravno, jer težina kotača može deformirati gumu. Same gume, bez naplataka, treba skladištiti uspravno, jednu uz drugu. Foto: Michelin

Pri izmjeni guma preporučljivo je provjeriti stanje gazne plohe skinutih guma, bez obzira mijenjate li ih na istim ili posebnim naplacima (cijele kotače). Naime, trošenje gume ukazuje na podešenost geometrije kotača i ispravnost tlaka u gumama.

• pojačano trošenje oba ruba gume ukazuje na vožnju s preniskim tlakom
• neravnomjerno trošenje sredine gume nastaje zbog vožnje s previsokim tlakom
• pojačano trošenje jednog ruba (vanjskog ili unutrašnjeg) na obje gume ukazuje na pogrešan bočni nagib kotača
• ako se jedan prednji kotač troši s vanjske, a drugi s unutrašnje strane, uzrok je u pogrešno podešenoj usmjerenosti
• pojačano trošenje vanjskog ruba jednog ili oba prednja kotača ukazuje na grešku u ovjesu
• nepravilno trošenje po obodu posljedica je loše uravnoteženih guma

Ako uočite takve nepravilnosti, podešavanje geometrije kotača je obvezno, a prije toga treba provjeriti stanje vitalnih dijelova podvozja (kuglastih zglobova, spona, gumenih oslonaca…) te sve dovesti u red prije podešavanja geometrije kotača (ne poslije!)

OZNAKE: gume, vulkanizer, zimske

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.