NAVIGARE Inženjerskim pothvatom Brodosplita riječni kruzer pretvoren u luksuznu jahtu

Autor:

Brodosplit

Kad im je zbog sankcija Rusiji propao posao dovršetka izgradnje broda koji je trebao služiti za riječna krstarenja između Moskve i Sankt Peterburga, što je u to vrijeme bio iskorak Brodosplita u nišu gradnje brodova za kružna putovanja, Brodosplit je krenuo najprije u pravnu, a potom inženjersku bitku.

Često znamo reći za neke stvari kako su zapravo sudbina, odnosno da je tako moralo biti, koliko god smo ponekad i mi sami mogli utjecati na pojedine stvari ili događaje. Nevjerojatna je priča koja kao sudbina prati brod novogradnju broj 780 u Brodosplitu koji od “neželjenog mačeta” postaje prekrasni ljepotan kao djelo vrhunskih inženjera i dizajnera. Sada već davne 2013. godine ugovoren je brod za riječna krstarenja između Moskve i Sankt Peterburga u Ruskoj Federaciji (RF), što je u to vrijeme bio iskorak Brodosplita u nišu gradnje brodova za kružna putovanja iz one “običnih” trgovačkih brodova za prijevoz tereta.

‘Picasso’ omogućuje luksuzni boravak za 188 gostiju u 80 kabina o kojima će brinuti 69 članova posade, s različitim ponudama unutar samog broda, uključujući bazen, spa i barove

No kako smo rekli, prst sudbine je nakon već dobrim dijelom izgrađenog broda, neposredno prije uređenja interijera, zatekla činjenica nametanja sankcija RF-u radi oružane intervencije u Ukrajini 2014. godine, čime je tadašnjem kupcu broda naglo nestalo tržište gostiju za ta kružna putovanja koji su dolazili većinom iz SAD-a, Njemačke i Australije pa se kao kula od karata ruši poslovni plan kupca, odnosno investitora. Naravno, tada mu brod više ne treba i kako to biva u ovakvim slučajevima, započinje dugotrajna pravna bitka koju Brodosplit dobiva.

Nakon složene rekonstrukcije, brod je postao pravi ljepotan kojeg završni radovi pretvaraju u moderni putnički brod za krstarenja u tropskom području | Foto: Brodosplit

Kako namjena broda 780 za riječnu plovidbu više nije izgledna priča, počinje s inženjerskim pothvatom rekonstrukcije broda, njegova trupa i cjelokupnog unutarnjeg uređenja na način da se već odavno dokazano znanje i vještine naših inženjera spoji s potrebnim, u ovom slučaju vlastitim financiranjem, kako bi u konačnici brod dobio i tzv. “Yacht look”, odnosno izgled velike jahte. Brod je dobio i ime i zove se Picasso.

Picasso je nastao inženjerskim pothvatom zahvaljujući znanju i vještinama naših inženjera te vlastitom financiranju, kako bi brod dobio i ‘Yacht look’

Napokon, nakon svih tih složenih postupaka, sada je to pravi ljepotan kojeg završni radovi pretvaraju u moderni putnički brod za krstarenja predodređen za tropska područja. Picasso omogućuje luksuzni boravak za 188 gostiju u 80 kabina o kojima će brinuti 69 članova posade, s različitim ponudama unutar samog broda te velikim otvorenim prostorom na sunčanoj palubi s bazenom, SPA i barovima, restoranom i kasinom. Primijenjena su rješenja niske potrošnje energije i emisija kao doprinos danas obvezatnoj zaštiti okoliša. Čak se i u dijelu smještaja posade vodilo računa o razmještaju kako bi učinak bio optimalan. Skorašnjim završetkom i plovidbom naš će ljepotan Picasso “pred oltar” svjetske flote, ponosno ploveći uzdignute glave jer od “neželjenog mačeta” do svjetskog putnika je možda dug i mukotrpan put, ali sudbina je tako htjela i uspjela je u tome.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.