NAUTIČKA SEZONA 2022.: ‘Očekujemo snažan doprinos nautike u ukupnim turističkim rezultatima’

Autor:

08.05.2021., Stara gradska jezgra, Dubrovnik - Lijepo vrijeme, sve veci broj stranaca i jahte ispred stare gradske jezgre kao najava ovogodisnje sezone.rPhoto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Grgo Jelavic/PIXSELL

Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica s velikim očekivanjima iščekuju novu nautičku sezonu jer je Hrvatska u nautičkom čarteru do sada već u ovoj godini ostvarila preko 90 tisuća noćenja

U nautičkom čarteru Hrvatska je do sada u ovoj godini ostvarila preko 90 tisuća noćenja, što je čak i više od brojki iz rekordne 2019. godine pa od ove sezone Ministarstvo turizma i sporta i Hrvatska turistička zajednica mnogo očekuju. Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac već je više puta istaknula da od početka godine Hrvatska bilježi odlične turističke rezultate, a to su za Navigare potvrdili i iz Hrvatske turističke zajednice.

“Nautika je jedan od onih proizvoda koji je unatoč pandemiji uspješno zadržao, a u nekim slučajevima i povećao potražnju pa tako u Hrvatskoj, jednoj od najprepoznatljivijih nautičkih destinacija Mediterana, očekujemo snažan doprinos ovog segmenta ponude u ukupnim rezultatima”, poručili su za Navigare iz Hrvatske turističke zajednice na čijem je čelu Kristjan Staničić. Istaknuli su da je Hrvatska tijekom posljednje dvije vrlo izazovne godine ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu pa su očekivanja od ove turističke godine iznimno visoka.

Tijekom 2021. u Hrvatskoj je ostvareno preko 84 milijuna noćenja, od čega je više od 3 milijuna noćenja realizirano u segmentu nautičkog čartera. FOTO: Zeljko Lukunic/PIXSELL

“Ukupno gledajući, naš je cilj ostvarenje 90 posto rezultata iz 2019. godine, a optimizam temeljimo na vrlo dobrim najavama i povratnim informacijama partnera, kao i na dosadašnjem tijeku turističkog prometa. Naime, u dosadašnjem dijelu godine ostvarili smo više od 4,3 milijuna turističkih noćenja što predstavlja planiranih 90 posto rezultata iz istog razdoblja 2019., a kada govorimo o nautičkom charteru, do sada smo ostvarili preko 90.000 noćenja, što je za 1 posto čak i bolji rezultat od onog iz istog razdoblja 2019.”, kažu iz HTZ-a.

Tijekom 2021. godine, kažu pak, u Hrvatskoj je ostvareno preko 84 milijuna noćenja, od čega je više od 3 milijuna noćenja realizirano u segmentu nautičkog čartera: “Navedeno predstavlja oko 90 posto rezultata ostvarenog u nautičkom čarteru rekordne 2019. godine, odnosno jasno je kako se nautika još u prošloj godini značajno približila trendovima iz pretpandemijskog razdoblja. Vezano za prihode, prema podacima Hrvatske narodne banke, prošle su godine ukupni prihodi od stranih turista iznosili 9 milijardi i 121 milijun eura, što je rast od 89 posto u odnosu na 2020. Iako je teško procijeniti koliki je ukupni prihod samo od nautike, jasno je kako je riječ o proizvodu i segmentu ponude koji generira vrlo dobru potrošnju, a navedeno potvrđuju i istraživanja prema kojima su nautičari jedni od najboljih potrošača na destinaciji.”

‘Hrvatska je tijekom posljednje dvije vrlo izazovne godine ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu’, tvrdi HTZ

Dobre brojke potvrđuju i podaci o povećanju broja vezova u nautičkim marinama na Jadranu, posebno od 2017. pa do 2020. U rekordnoj 2019. bilo je 18.179 vezova, dok se 2020. taj broj povećao na 18.625, to jest za gotovo petstotinjak vezova. Ista situacija je i s lukama nautičkog turizma, odnosno sidrištima, privezištima i suhim marinama, kojih je u 2019. bilo 101, a 2020. čak 185. Drugim riječima, rezultati kontinuiranih ulaganja sada se vide kroz konkretne brojke. Na pitanje što je Hrvatska turistička zajednica pripremila za nautičke goste u ovoj sezoni te što se konkretno nudi nautičarima u obliku dodatne ponude te na koje sve načine motiviraju nautičare da se u Hrvatsku vrate i ove godine, Hrvatska turistička zajednica tvrdi da su investicije i promocija glavni pokretači rasta i razvoja, odnosno stvaranja motiva dolaska u destinaciju.

Budući da smatraju vrlo važnim zadržavanje kvalitete usluge, HTZ je upravo s tim ciljem razvio portal nautika.evisitor.hr koji od 2021. predstavlja jedini način plaćanja turističke pristojbe u nautici. Riječ je o naknadi, objašnjavaju, koja se do početka prošle godine plaćala u lučkim kapetanijama i ispostavama, a uspostavom ovog portala nautičari, koji su vlasnici plovila koje nije plovni objekt nautičkog turizma, turističku pristojbu više ne mogu kupiti u prostorijama lučkih kapetanija i ispostava. Portal je osim na hrvatskom jeziku, dostupan i na deset drugih jezika, a korisnika na jednostavan i pregledan način vodi kroz proces prijave i plaćanja turističke pristojbe.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac ujedno je po funkciji i predsjednica Hrvatske turističke zajednice i jako je zadovoljna najavom nove sezone. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

U glavnim promotivnim kampanjama i aktivnostima HTZ-a upravo je nautika istaknuta kao jedan od najvažnijih imidž proizvoda Hrvatske, kao i sajamski nastupi te posebne prezentacije koje se organiziraju na emitivnim tržištima.

“Nautiku snažno promoviramo i u sklopu Nautical Channela, kojeg prati preko 300 milijuna gledatelja u više od 120 zemalja diljem svijeta. Valja izdvojiti i aktivnosti sustava turističkih zajednica, kao i ostalih turističkih subjekata, a koje se odnose na redovna ulaganja u promociju, razvoj sadržaja i infrastrukturu, kao što su javne luke i lučka područja, pomlađivanje flota i sl. Hrvatska je također vodeća destinacija u svijetu kada govorimo o manjim čarter plovilima, a sve u kombinaciji s prekrasnom prirodom, bogatom kulturnom baštinom i sve kvalitetnijom eno-gastronomijom, našu zemlju čini posebnom destinacijom”, kažu u HTZ-u.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, ističe da su investicije i promocija glavni pokretači rasta i razvoja u nautičkom turizmu. FOTO: Marko Lukunic/PIXSELL

Međutim, od početka godine promotivne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice bile su usmjerene na zadržavanje prisutnosti i vidljivosti Hrvatske na emitivnim tržištima, prvenstveno putem digitalnih kanala komunikacije. Zbog nepovoljne situacije s pandemijom, ističu, mnogi turistički sajmovi diljem svijeta nisu održavani tijekom posljednje dvije godine. Hrvatska se, primjerice, sa svojom nautičkom ponudom trebala predstaviti i na međunarodnom nautičkom sajmu BOOT u Düsseldorfu, ali je sajam otkazan. Kako ih to ne bi spriječilo u promociji nautike, između ostalog promovirali su i u sklopu specijaliziranih online radionica pod nazivom Croatian Virtual Get2Gether. Riječ je o online događanjima koja su, objašnjavaju, namijenjena partnerima, agencijama i turoperatorima te koja provode na inozemnim turističkim tržištima:

“Tu su i aktivnosti naših predstavništava, od posebnih prezentacija i radionica, do sudjelovanja na nautičkim eventima kao što je sajam Boat Show & Motorcycles u Bratislavi ili festival maritimne baštine Escale à Sète u Francuskoj. Nautičkih događanja, koja ujedno mogu biti i motiv dolaska, ima i kod nas pa se tako prije desetak dana održao Croatia Boat Show u Splitu, a slijedi nam nakon sezone Biograd Boat Show koji će zasigurno privući mnoštvo domaćih i inozemnih zaljubljenika u brodove i nautiku.”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.