Dizajnerica Nataša Mihaljčišin govori za Zagreb News o pokretanju peticije koja je presudila da se ne zatvori kiosk u Martićevoj ulici oko kojeg su se okupljali stanovnici kvarta
Ljiljana Rožman je 30. listopada došla na svoj posao kao i svakog uobičajenog radnog dana. Prodavačici na kiosku Tiska u Martićevoj ulici 18 na dan dolazi stotine, pa i tisuće ljudi po svoju dnevnu dozu novina, cigareta ili križaljki. Obukla je svoj prsluk i brižljivo se spremala za neprestani pritok ljudi koji će htjeti nešto kupiti na njezinu kiosku. Odjednom ju je iznenadila poruka, izvanredna vijest od njezinih šefova – kiosk se zatvara i ona će se morati preseliti na drugu lokaciju. Odluka je donesena u sklopu poslovne politike Tiska.
Tijekom radnog dana vijest se brzo širila među žiteljima kvarta. Neki su je čuli direktno od Ljiljane Rožman dok su drugi čuli glasine. Među prvima je to saznala i Nataša Mihaljčišin, modna dizajnerica čiji se radni prostor nalazi preko puta kioska Tiska u kojem Ljiljana Rožman radi. Prije pet godina tamo je uredila svoj radni prostor i modni studio te od tada poznaje i Ljiljanu Rožman. Uvijek je znala da se sve zanimljivo događa oko kioska. Kada je saznala što će se dogoditi s kvartovskim kioskom, jedinim u blizini, odlučila je da mora nešto učiniti. S ostalim stanovnicima kvarta pokrenula je peticiju da se kiosk održi.
„Tijekom vremena uspjela sam na licu mjesta iskusiti i doživjeti koliko je ovaj kiosk za naš kvart bitno i vibrantno mjesto. To je najvećim dijelom zahvaljujući dobroj i dragoj gospođi Rožman koja na njemu radi. Ona je puna dobre volje i velika točka pomoći za sve naše umirovljenike u kvartu time što nas sve povezuje. Ja sam shvatila da ovaj naš kiosk s Ljiljanom Rožman – a pretpostavljam da je tako i kod drugih kioska u drugim kvartovima – jedan toponim koji označava cijeli kvart u jednoj zajedničkoj točki emocija“, govori za Zagreb News Nataša Mihaljčišin koja je pokrenula peticiju.
U nešto više od tjedan dana, u mrežnom formatom ili fizički kod kioska, sakupljeno je oko 1100 potpisa. Svi kojima je stalo aktivno su se uključili u akciju koja se naglo širila po društvenim mrežama. Ljudi iz kvarta su „stvarno prepoznali i afirmirali dodatnu vrijednost koju ovo jedno malo mjesto okupljanja i njegova radnica Ljiljana donose našem kvartu“.
Nakon nekoliko dana sakupljanja potpisa, Nataša Mihaljčišin poslala je rezultate peticije Upravi tvrtke Tisak. Odgovora prvo nije bilo i kiosk Tiska u kojem je radila Ljiljana Rožman trebao se zatvoriti 11. studenoga, a Ljiljana Rožman zadržati svoj posao i preseliti se u novi kiosk Tiska koji se nalazi u Tuškanovoj ulici. Mnogi su joj rekli, kaže za Zagreb News, „da će tamo sada dolaziti na kiosk samo zbog mene“.
Iako je Ljiljani Rožman drago što su se zauzeli za njezin kiosk i njeno radno mjesto, ona nije željela da se previše govori o tome. Dovoljno ju je usrećilo to što joj je Tisak omogućio da zadrži posao i preseli se na mjesto koje je blizu njena mjesta stanovanja. To je dobra vijest jer naglašava kako se sve više među radnicima Tiska govori o brojnim zatvaranjima kioska u Zagrebu, ali i diljem Hrvatske. Točni razlozi nisu poznati i ostaju samo glasine koje kruže među radnicima. No Ljiljana Rožman ipak će, po najnovijoj odluci Uprave, ostati na svom starom radnom mjestu u Martićevoj i zahvaljuje svima na tako sretnom završetku.
„Ja u ovoj cijeloj priči ne smatram sebe previše bitnom. Ljudima je bilo žao što kiosk više neće biti na ovom mjestu. Sedam godina radila sam na tom kiosku. Bio mi je šok kada sam saznala za peticiju, ali ne mogu previše utjecati na odluke tvrtke. Znam da su građani samoinicijativno pokrenuli ovu peticiju i zahvalna sam svima na tome. Ne sviđa mi se sva ova pozornost koju sam dobila, no sretna što je sve dobro prošlo i što je Uprava na kraju odlučila da kiosk u Martićevoj nastavlja raditi“, rekla je Ljiljana Rožman koja se zahvaljuje svim potpisnicima peticije koji su uspjeli u naumu da Tisak promijeni svoju odluku.
Komentari