U sklopu Šestog festivala komorne glazbe Poluotok mladosti u organizaciji Istarske glazbene scene mladih, Arheološkog muzeja Istre i Turističke zajednice Pula, u Puli će se u multimedijalnom prostoru Sveta srca 20. kolovoza održati koncert zagrebačke mezzosopranistice Nataše Antoniazzo i čembalista Krešimira Hasa.
Program ovogodišnjeg festivala, čija je osnivačica i umjetnička direktorica Vesna Ivanović Ocvirk, koncipiran je prema izložbi koja se održava u pulskom Arheološkom muzeju pod nazivom “Istra – lav i orao” pa su stoga na repertoaru skladbe ranog baroka s područja Istre. Najveći dio programa koncerta zauzet će skladbe iz četiriju zbirki pjesama skladatelja Gabriella Pulitija iz razdoblja od 1614. do 1620., a posljednje tri pjesme koje će biti na programu, pod nazivom “Arie Nove”, pronađene su u Pazinskom državnom arhivu i nepoznatih su skladatelja, a datiraju iz 1741. Gabriello Puliti bio je skladatelj i orguljaš koji je u istarsku glazbu tog vremena uveo više vrsta glazbenih oblika; od svjetovnih madrigala, scherza, kancona do duhovnih i sakralnih monodija te misa. Gotovo sve njegove zbirke posvećene su domaćim velikodostojnicima i intelektualcima te su jedan od važnijih dokumenata barokne glazbe u Istri.
Nataša Antoniazzo diplomirala je i magistrirala pjevanje na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji i bečkom Sveučilištu za glazbenu i scensku umjetnost te je još kao studentica dobila Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu. Tijekom studija usavršavala se na majstorskim tečajevima na Bečkom konzervatoriju, Muzičkoj akademiji u Grazu i na Hochschule für Musik u Kölnu. Nakon studija dobiva stipendiju grada Salzburga i odlazi na Međunarodnu ljetnu glazbenu akademiju Mozarteum u klasu istaknute operne pjevačice Grace Bumbry i profesora Jonathana Morrisa, kod kojeg se kasnije usavršavala u Švicarskoj, dok je operni repertoar posebno prilagođen njezinom glasu osmislila primadona Ruža Pospiš Baldani. Međunarodni operni debi ostvarila je 2000. godine na Opernom festivalu Avensches, jednom od najvažnijih opernih festivala u Europi, s ulogom Svećenice iz Verdijeve “Aide” pred 6000 posjetitelja. Do sada je nastupala na brojnim međunarodnim pozornicama, od Švicarske, Njemačke do Španjolske, te kao solistica u HNK u Zagrebu i Rijeci.
Nastupit će također 23. kolovoza u Začretju na Festivalu orgulja Heferer, gdje će izvesti raznovrstan stilski raspon skladbi; od Pergolesija, Bizeta do suvremene hrvatske skladateljice Ivane Lang. Nataša Antoniazzo u izjavi za Nacional naglasila je da se ove jeseni posebno raduje snimanju novog CD albuma s hrvatskom pijanisticom Mijom Elezović. “Na tom albumu izvest ću romantičarske pjesme Wolfa, Schuberta i Liszta, na temu lika Mignon iz Goetheova romana Wilhelm Meister. Iako izvodim stilski vrlo raznovrstan program, od ranobarokne do suvremene glazbe, romantizam i Lied su mi savršeni kao vrsta vokalne umjetnosti jer se radi o uglazbljenoj poeziji, dakle, sve je sadržano u maloj kratkoj formi i to morate dati kroz interpretaciju. Mislim da mi najviše leži romantičarski period, i po opsegu glasa i temperamentu, iako u posljednje vrijeme izvodim dosta ranobaroknog i baroknog repertoara”, pojašnjava Nataša Antoniazzo. Kritika je posebno zapazila njezin prvi solistički CD “Barokna glazba sjeverne Hrvatske” (Cantus, 2013.) koji je sniman na autentičnim varaždinskim lokacijama, kao i izvedbu opere “Svijetleći grad” Ive Lhotke Kalinskog, koju je premijerno pjevala u riječkom HNK u jesen 2013. “Dionice te zaboravljene opere jednočinke iz 1967. slučajno sam otkrila u obiteljskom arhivu skladateljeva sina Bojana Lhotke i dopalo mi se što je opera napisana prema noveli Petra Šegedina koja se nadovezuje na teatar apsurda Becketta i Ionesca. Tako je skladatelj Stanko Juzbašić prema pronađenim dionicama napisao partituru jer se izvorna partitura zagubila, kazališnu režiju potpisala je Saša Broz, a ja sam bila organizator i producent”, navodi Nataša Antoniazzo, otkrivši prvi put da se ove zime sprema i na malu koncertnu turneju po Danskoj.
Komentari