Trgovački lanac SPAR Hrvatska povukao je iz prodaje svježa pureća prsa, za koja je veterinarska inspekcija utvrdila da su zaražena salmonelom, priopćilo je u petak Ministarstvo poljoprivrede.
Ministarstvo poljoprivrede obavijestilo je da je nakon objave u medijima u četvrtak o nalazu bakterije roda salmonele ser. Kentucky u proizvodu “Pureća prsa – svježa” od 750 grama, s rokom trajanja do 24. studenoga 2016 godine, talijanskog proizvođača AIA, koji je uzorkovan u trgovačkom lancu Kaufland Hrvatska, veterinarska inspekcija nastavila s daljnjim inspekcijskim nadzorima te je utvrdila da je navedeni proizvod stavljen na tržište i od strane trgovačkog lanca SPAR Hrvatska.
Dodaje da je SPAR, po zaprimanju obavijesti, sporni proizvod povukao iz maloprodaje i o tome obavijestio potrošače na svojim službenim internetskim stranicama, a kupce pozvao da proizvod vrate u najbližu poslovnicu uz povrat novca.
Lidl Hrvatska: Nalazi inspekcije sukladni u svim kategorijama, osim onih o čistoći
Nalazi inspekcijskog nadzora mesa u Lidlu Hrvatska sukladni su u svim kategorijama osim u onima koji se tiču čistoće, a Lidl će i dalje redovito provoditi svoje samokontrole te surađivati s inspekcijskim službama, istaknuli su u petak iz tog trgovačkog lanca.
Lidl Hrvatska očitovao se, naime, na rezultate provedenog inspekcijskog nadzora mesa u 10 odabranih objekata koji opskrbljuju trgovačke lance u Hrvatskoj, a koje je u četvrtak objavilo Ministarstvo poljoprivrede.
Po navodima Ministarstva, u Lidlovom objektu u Jastrebarskom uzeti uzorak smrznutog purećeg Cordon Bleua, mađarskog Gallicoopa, bio je negativan na salmonelu, no prostorije u kojima se posluje s hranom nisu čiste, održavane i u dobrom stanju. Lidl ne analizira razvoj trendova rezultata ispitivanja, naveli su iz Ministarstva, iz kojeg su u slučaju tog trgovačkog lanca najavili optužni prijedlog sukladno Zakonu o higijeni hrane i mikrobiološkim kriterijima za hranu.
Iz Lidla u očitovanju navode kako je u zapisniku o inspekcijskom nadzoru, koji je izvršen 15. studenoga, razvidno da su nalazi sukladni u svim kategorijama osim u onima koji se tiču čistoće.
“Budući je sam nadzor vršen u najintenzivnijem dijelu radnog dana, nečistoće koje su evidentirane odnose se na ostatke ambalaže i dijelove drvenih paleta do kojih dolazi pri upotrebi viljuškara. U našem skladištu svaki dan upravlja se s više tisuća paleta, a navedene ‘nečistoće’ su sastavni dio radnog procesa. Naša skladišta se redovito čiste, a posebno bismo željeli naglasiti da se u svakodnevnom poslovanju i radno intenzivnom okruženju ponekad događa ovakav tip blažih, procesnih nečistoća”, ističu iz Lidla.
Što se tiče analize razvoja trendova rezultata istraživanja, iz Lidla naglašavaju da se radi “o manjem administrativnom zaostatku koji su odmah nakon službenog inspekcijskog nadzora uklonili”.
“O kvaliteti Lidlove samokontrole govori i podatak da je Lidl prvi pronašao nesukladne proizvode i o tome bez odlaganja obavijestio Ministarstvo poljoprivrede, što je i sam ministar Tomislav Tolušić u svojim medijskim istupima naglasio”, ističu iz Lidla.
Podsjećaju kako Lidl s laboratorijem Bioinstitut Čakovec surađuje na projektu “Kontrolirana kvaliteta” u kojem su hrvatski dobavljači mesa PPK i Valipile. Njihovi proizvodni pogoni se nalaze pod stalnim revizijskim kontrolama, a proizvodi se učestalo kontroliraju u laboratorijima Bioinstituta, navode iz Lidla, uz napomenu da je Bioinstitut Čakovec laboratorij s međunarodnim iskustvom akreditiran od strane Hrvatske akreditacijske agencije po normi ISO 17025.
Iz Lidla napominju da su gotovo svi mesni proizvodi koji se prodaju u njihovim trgovinama pakirani u tzv. MAP pakiranju, što znači da je zrak zamijenjen kontroliranom smjesom plinova koji osiguravaju svježinu mesa uz istovremenu zaštitu od vanjskih utjecaja.
Ta vrsta pakiranja, kako navode, smatra se najboljim načinom pakiranja za održavanje zdravstvene ispravnosti proizvoda i ne koriste se nikakvi drugi dodaci za održavanje svježine.
Iz Lidla poručuju kako će, kao i do sada, i dalje redovito provoditi svoje samokontrole te surađivati s inspekcijskim službama.
Komentari