Najveći izdavač u SAD-u Gannett tuži Google zbog monopola nad tržištem oglasa. Raste pritisak na tehnološkog diva

Autor:

Foto: Fimbee-com, Unsplash

Gannett, najveći novinski izdavač u Sjedinjenim Državama, tuži Google, tvrdeći da tehnološki div drži monopol nad tržištem digitalnih oglasa.

Izdavač USA Today i više od 200 lokalnih publikacija podnio je u utorak tužbu saveznom sudu u New Yorku tražeći neodređenu odštetu. Gannett u sudskim dokumentima tvrdi da Google i njegova matična tvrtka, Alphabet, kontroliraju kako izdavači kupuju i prodaju online oglase. “Rezultat je dramatično manji prihod za izdavače i Googleove takmace u oglasnoj tehnologiji, dok Google uživa u nevjerojatnoj monopolskoj dobiti”, navodi se u tužbi.

Google kontrolira oko četvrtinu američkog tržišta digitalnog oglašavanja, a Meta, Amazon i TikTok zajedno čine još jednu trećinu, prema eMarketeru. Novinske i druge web stranice zajedno čine ostalih otprilike 40%. Tržišni udio Big Tech-a počinje lagano erodirati, ali Google ostaje daleko najveći pojedinačni igrač.

To znači da se izdavači često barem djelomično oslanjaju na Googleovu tehnologiju oglašavanja za podršku svojim operacijama: Gannett kaže da Google kontrolira 90% tržišta oglasa za izdavače.

Michael Reed, predsjednik i izvršni direktor Gannetta,izjavio je da se Googleova dominacija u industriji online oglašavanja temelji “na račun izdavača, čitatelja i svih ostalih”.

“Digitalno oglašavanje je krvotok online ekonomije”, dodao je Reed. “Bez slobodnog i poštenog natjecanja za digitalni oglasni prostor, izdavači ne mogu ulagati u svoje redakcije.”

Dan Taylor, Googleov potpredsjednik za globalne oglase, rekao je za CNN da su tvrdnje u tužbi “jednostavno pogrešne”. “Izdavači imaju mnogo opcija koje mogu birati kada se radi o korištenju oglašivačke tehnologije za zaradu, zapravo, Gannett koristi desetke konkurentskih oglasnih usluga, uključujući Google Ad Manager”, rekao je Taylor u izjavi. “A kada se izdavači odluče koristiti Googleovim alatima, oni zadržavaju veliku većinu prihoda.” Nastavio je: “Pokazat ćemo sudu kako naši reklamni proizvodi koriste izdavačima i pomažu im da financiraju svoj sadržaj na internetu.”

Pravni postupak od strane Gannetta dolazi u trenutku kada se Google suočava sa sve većim brojem antimonopolskih pritužbi u Sjedinjenim Državama i Europskoj uniji zbog svog oglašivačkog poslovanja, koje je i dalje njegov glavni izvor zarade.

Dužnosnici EU-a prošli su tjedan rekli da bi Googleov posao oglašavanja trebao biti razbijen, navodeći da uključenost tehnološkog diva u više dijelova opskrbnog lanca digitalnog oglašavanja stvara “inherentne sukobe interesa” koji riskiraju štetu konkurenciji.

Ranije ove godine, Ministarstvo pravosuđa i osam saveznih država tužili su Google, optužujući kompaniju da šteti konkurenciji svojom dominacijom na tržištu online oglašavanja i na sličan način pozivajući na njezino razbijanje, piše CNN.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.