Do budućeg kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali kamioni i automobili neće više morati ići kroz centar Rijeke jer Hrvatske ceste u listopadu puštaju u promet 3 kilometara dugu dionicu ceste koja riječku obilaznicu preko tunela Podmurvice spaja direktno s lukom
Riječka luka, koja će izgradnjom novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali ostvariti sve predispozicije za ulazak u bitku za preuzimanje titule najprometnije i najvažnije luke na Jadranu, dobila je napokon direktnu cestovnu poveznicu s riječkom obilaznicom i autocestom. Riječ je o prometnici koja predstavlja pravi građevinski pothvat jer je za direktan prolaz do luke trebalo probiti tunel u brdu ispod visokih nebodera, a svega nekoliko metara nakon izlaza iz tunela cesta se nastavlja na viadukt koji u zavoju lagano uklizava i spušta se direktno u luku.
Tim će se viaduktom do kontejnerskog terminala uskoro spuštati na stotine kamiona koji će dovoziti, ali i odvoziti teret iz luke po cijeloj Europi, ali ta će cesta postati ključna i za Riječane koji svakodnevno putuju na posao na zapadni dio grada te će im skratiti put za punih osam minuta. S viadukta koji se već decentno uklopio u vizuru ovog gospodarskog dijela grada puca zadivljujući pogled na cijelu Rijeku i kvarnerski zaljev.
Prvi kamioni i automobili izuzev onih koji rade na gradilištu moći će svečano proći ovom trasom u prvim danima listopada. Riječ je o 75 milijuna eura vrijednom projektu koji upravo dovršavaju Hrvatske ceste, a koji je zbog svoje zahtjevnosti prozvan “najskupljom cestom u Hrvatskoj” i to zato jer je riječ o jednoj od najzahtjevnijih prometnica u zemlji koja po kilometru stoji 25 milijuna eura, ali čije je značenje nemjerljivo i koja će višestruko multiplicirati uloženu vrijednost.
„Viaduktom će kamioni odvoziti teret budućeg kontejnerskog terminala u riječkoj luci, a da pri tome neće morati prolaziti kroz centar grada. Preko viadukta stizat će do ključne točke nove ceste, rotora na ulazu u Škurinje. To je prva velika korist ove nove ceste – ovaj rotor će rasteretiti centar Rijeke velikih gužvi, povezat će dva riječka kvarta Škurinje i Mlaku i osigurati bolju povezanost s riječkom zaobilaznicom”, pojasnio je inženjer Martin Abramović, predstavnik Hrvatskih cesta na izgradnji nove prometnice DC403 u Rijeci.
‘Ovaj veliki prometni zahvat u izuzetno složenoj urbanoj cjelini opravdava cijenu projekta’, ističe Abramović
Nova cesta vodi izravno do kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, kojim upravlja „Rijeka Gateway”, a koji će u potpunosti biti završen do svibnja 2025. godine. Dovršetak novih terminala „Luke Rijeka”, izgradnja Zagrebačkog pristaništa i kontejnerskog terminala Brajdica, bit će novi, veliki zamašnjak za razvoj riječke luke, koja će tako prihvaćati i najveće kontejnerske brodove. Dakle, nova cesta donosi Rijeci i izravnu gospodarsku korist.
„Radimo veliki prometni zahvat u izuzetno složenoj urbanoj cjelini, što opravdava cijenu projekta. Izgradili smo dva kružna raskrižja, jedno smo potpuno rekonstruirali, dva viadukta, jedan nadvožnjak iznad željezničke pruge i jedan sasvim specifičan tunelispod urbane riječke džungle. Vozači sa zapadnog dijela grada će odahnuti”, ističe Abramović.
Inžinjeri Hrvatskih cesta živjeli su s tim projektom 24 sata na dan protekle dvije godine noseći se sa svim izazovima koje ovakvi projekti nose, a svakako najzahtjevniji dio bila je izgradnja tunela.
„Ulazimo u tunel Podmurvice, koji je dugačak 1260 metara, a probijen je prije godinu i pol dana. Imat će tri trake, dvije za uzbrdo i jednu za nizbrdo. Specifičnost ovog tunela jest što prolazi 20 do 45 metara ispod zgrada, nebodera, stambenih kuća, riječkih stambenih naselja Podmurvica, Turnić i Krnjevo”, s ponosom ovaj uspjeh Hrvatskih cesta ističe Martin Abramović.
Tunel je u potpunosti asfaltiran i upravo se postavlja završna oprema. „Postavljen je sustav za gašenje požara, montiraju se i opremaju SOS niše. Tunel ima četiri interventna izlaza za brzu evakuaciju. Usporedo s ovim tunelom, izgradili smo i jedan manji tunel, dužine oko 900 metara, kojim se u potpunosti osigurava funkcija intervencijskih izlaza”, ističe Martin Abramović.
Radnici zatvaraju kanale sa svim električnim instalacijama uz rubove tunelske ceste pločama od kojih svaka teći 60 kilograma. Tunel u roku desetak dana mora biti završen.
„Riječ je o izuzetno projektantski i građevinski složenom projektu, a gotovo pola iznosa investicije, oko 40 milijuna eura, otpada na ovaj tunel. Radove je izvodio koncern tri tvrtke: „Euroasfalt” iz BiH, , koja je radila i na probijanju tunela, slovenske „Kolektor CPG“, te hrvatske tvrtke „GP Krk”. Investiciju financijski prate Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i SAFU“, kaže Abramović. | PROMO
Komentari