YouTube kanal “Big car” objavio je u subotu zanimljivu priču o ‘Zastavinim’ vozilima s fokusom na najpopularniji model – Yugo.
U središtu priče je “Yugo America”, kako se tih osamdesetih nazivao pokušaj proboja na tržište SAD, i čovjek oko koga se sve vrtjelo, biznismen Malcolm Bricklin. Kada je izračunao da zarada zaposlenih u “Zastavi” po satu iznosi tek trideseti dio sume koju dobiva radnik u američkoj auto-industriji, Bricklin je shvatio da može lijepo zaraditi prodajući “Yugo” po cijeni koja je znatno niža od konkurencije.
Ipak, trebalo je pridobiti kupce u SAD-u, a to je bio težak zadatak bez obzira na nisku cijenu automobila. No, Bricklin je pokazao da je vješt u marketingu pa je mane “Yuga” predstavljao kao vrline. Isticao je tako da auto nema skupocjenu elektroniku, pa se zato na njemu i nema što pokvariti, dok je poziciju rezervne gume ispod haube, koju su mnogi kritizirali, navodio kao prednost, jer će guma apsorbirati energiju u slučaju frontalnog sudara.
U reklamama je “Yugo” predstavljen kao jeftin automobil za vozače početnike ili kao drugo vozilo u obitelji koje košta samo 3.990 dolara (što bi danas iznosilo oko 8.200 eura). Bricklin je tvrdio da je marketinška kampanja i te kako imala odjeka, pa je ubrzo primio 100.000 narudžbi kupaca, zbog čega je “Zastava” morala povećati proizvodne kapacitete uvodeći treću smjenu.
Budućnost je u tom trenutku izgledala blistavo. Šest mjeseci kasnije već je bio simbol najlošijeg vozila koje je ikada vozilo američkim autocestama, a kako se priča dalje odvijala, pogledajte u nastavku:
Komentari