Sezona 2017. Kazališta Ulysses održat će se od 15. srpnja do 26. kolovoza na Malom i Velikom Brijunu, a u svojem 17. izdanju donosi nekoliko istaknutih gostovanja, niz već poznatih uspješnica tog teatra, dva koncerta, te jednu novu premijeru, dok je kao posebna gošća u četvrtak u Zagrebu najavljena velika prijateljica tog teatra, britanska glumica Vanessa Redgrave.
Novu sezonu teatra, posvećenog širenju kreativnih horizonata kazališnog stvaralaštva, uvodno je na konferenciji za novinare u cafeu Velvet najavio njegov osnivač Rade Šerbedžija.
Istaknuo je kako mu je izuzetno drago što Kazalište Ulysses uspješno djeluje već toliki niz godina, uspijevajući unatoč okolnostima iz godine u godinu dovesti na svoju pozornicu cijenjene svjetske umjetnike i neka od najistaknutijih inozemnih kazališta. “Na to sam ponosan. Željeli smo i želimo napraviti internacionalni teatar, zato smo mu i dali takvo ime. Mi i dalje sanjamo taj san”, rekao je Šerbedžija.
Zahvalio je svima koji godinama prepoznaju važnost toga teatra za hrvatsku kulturu te ga iz godine u godinu nesebično pomažu, ne dozvoljavajući mu da se ugasi.
Direktor izvršne produkcije Duško Ljuština istaknuo je kako je to kazalište i ove godine učinilo čudo s programom, s obzirom da je za tako bogat program, čiji projicirani troškovi iznose između 2,5 i 3 milijuna kuna, dobilo od nadležnih institucija tek 150 tisuća kuna potpore. “Ulysses je jedini teatar u Hrvatskoj koji radi koprodukcije s MESS-om i Bitefom, on je jedini ‘kamp’ na svijetu koji tijekom 50 dana okuplja do 120 umjetnika svaki dan”, istaknuo je Ljuština.
O programu je govorila umjetnička direktorica Lenka Udovički. Istaknula je da će se program ove godine održavati i na Malom i na Velikom Brijunu, a donosi reprize ranijih uspješnica toga teatra, neka vrlo istaknuta gostovanja, te jednu premijeru – predstavu koja će biti kazališna posveta liku i djelu Mate Parlova, a sve otvara veliki koncert Rade Šerbedžije u subotu 15. srpnja u tvrđavi Minor, na kojemu će kao gosti nastupiti Vlatko Stefanovski i Miroslav Tadić.
Kao posebnu gošću Udovički je najavila britansku glumicu Vanessu Redgrave, čestu gošću Malog Brijuna, veliku prijateljicu Ulyssesa i “jednu od osoba koja je s nama od samih početaka”, a konferenciju na kojoj je najavljen njezin ponovni boravak u Hrvatskoj svojom je nazočnošću uveličao još jedan glumački velikan, britanski glumac Ralph Fiennes.
Osobno istraživanje mita o Mati Parlovu
Nova premijera u 17. sezoni teatra bit će 12. kolovoza predstava “Mate Parlov”, posvećena boksačkoj legendi Mati Parlovu u režiji mladog pulskog redatelja Aleksandra Švabića. Predstava nastaje u koprodukciji Kazališta Ulysses i BITEF teatra iz Beograda, a prema tekstu koji autorski supotpisuju Tomislav Zajec, Olga Dimitrijević, Aleksandar Radivojević, Dimitrije Kokanov i Nataša Rajković, koja potpisuje dramaturšku obradu teksta.
Predstava je posveta liku i djelu čovjeka koji je još za života postao mit kao jedini boksač u povijesti tog sporta koji je osvojio olimpijsku, europsku i svjetsku amatersku te europsku i svjetsku profesionalnu titulu. Bio je najbolji hrvatski i jugoslavenski boksač svih vremena te je već za života proglašen najboljim hrvatskim sportašem 20. stoljeća. Osam je puta bio prvak Jugoslavije, pet Balkana, dva puta svjetski prvak i jednom europski, a osvojio je i zlatnu medalju na Olimpijskim igrama u Muenchenu 1972.
Švabić je istaknuo kako za njega kao Puležana Mate Parlov predstavlja neku vrstu heroja nekog vremena koje nije osobno proživio. “Imam potrebu pronaći i sagraditi njega negdje danas”, rekao je.
Predstava će se fokusirati na ono što je sam Parlov nazivao “prometejskim ognjem” – voljom za postignućem visokih ciljeva, da bude najbolji. Tome će pristupiti kroz dva modaliteta, rekao je Švabić: na jednoj razini činjenično, dok će se na drugoj baviti onim što je Parlov predstavljao u široj svijesti, kao specifični mitski junak koji je odavno prerastao samog sebe i postao simbolom osobne pobjede, slobode, snage, vrijednosti i jednog vremena koje je zauvijek nestalo.
U predstavi glume Slavko Štimac, Dejan Dedić, Katarina Bistrović-Darvaš, Lucija Šerbedžija i Jerko Marčić. Scenografiju osmišljava Davor Sanvincenti, koreograf je Staša Zurovac, kostimografkinja Maria Marković, dok glazbu piše Damir Urban. Najavljen kao još jedan “veliki prijatelj Kazališta Ulysses”, Urban će u nedjelju 20. kolovoza imati na Malom Brijunu i veliki koncert.
Pet gostujućih produkcija i četiri stare uspješnice
I ove godine, kao i dosad, važan dio Ulyssesova programa čine gostovanja. Tako će na Malom Brijunu, nastupiti Teatar Bitef iz Beograda s nagrađivanom predstavom “Novo doba” Vuka Boškovića u režiji Dine Mustafića, “pričom o čovjeku s moralnim integritetom koji nema šanse preživjeti tranziciju društva preplavljenog kaosom u kojemu dominiraju sila i novac”.
“Najuzbudljivije ljetno gostovanje u Hrvatskoj” Udovički je najavila kao istraživanje mehanizma tranzicije koji je počeo u zločinu i donio profit odabranima. Istaknula je kako je posebnost toga gostovanja to što će tom prilikom Mali Brijun posjetiti “jedna od najvećih glumica naših prostora”, Mirjana Karanović.
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu gostovat će na pozornici Malog Brijuna s predstavom “Ljudi od voska” koju je po tekstu Mate Matišića postavio Janusz Kica, a legendarni Zijah A. Sokolović ponovo će odigrati svoju kultnu monodramu “Glumac… je glumac… je glumac”, koju je u 36 godina izveo više od 1600 puta.
Udovički je istaknula da će Sokolović na Malom Brijunu igrati središnju ulogu i u predstavi “Medvjed”, dramsko-glazbenom dijalogu između glumca i pratećih instrumenata temeljenom na tekstu A.P. Čehova. U predstavi, koja je svoju premijeru imala davne 1997. u Ljubljani, u neobičnom sučeljavanju jazza i glumačkog majstorstva sudjeluje Jazz trio Lolita iz Ljubljane.
“Kazalište Ulysses je kazalište koje uz vrhunske umjetnike profesionalce također otvara svoja vrata i mladim umjetnicima”, istaknula je Udovički.
Tako će, u Ljetnom kinu Velikog Brijuna nastupiti i gostujuća predstava “Dobri čovjek iz Sečuana” Bertola Brechta u izvedbi i produkciji studenata glume i medija Sveučilišta u Rijeci. Oni će “kroz brehtijanski začudnu glumu, pjesmu i pokret inspirirane kineskom operom i shangai jazzom, ispričati priču o jednom dobrom čovjeku u njegovoj sudbini”.
Obnove starih uspješnica uvijek su važan dio programa, pa će tako publika i ove godine na Malom Brijunu moći pogledati predstavu “Shakespeare ljetne noći – varijacije” u režiji Lenke Udovički, hommage velikome dramatičaru temeljen na suodnosu stiha i njegove scenske interpretacije i transformacije kroz stoljeća.
“To je jedna predstava puna avantura, zahtjevna i za publiku, kroz koju otkrivamo i neke prostore koje do prošle godine ni mi nismo poznavali na Malom Brijunu”, napomenula je Udovički.
U programu je ponovo i prva i najdugotrajnija predstava Ulyssesa na Brijunima, “Kralj Lear”, također u režiji Udovički, kao i uspješnica iz 2015., “Sofoklo: Antigona – 2000 godina kasnije”, koprodukcija Ulyssesa i MESS-a Sarajevo koju redateljski ponovo potpisuje Udovički, “predstava koja je obišla niz festivala i bila nagrađivana i koju nam je jako drago reprizirati”.
Još jedna “stara” predstava je drama “Pečat” autora Borne Vujčića, sina pokojnog Borislava Vujčića, jednog od osnivača kazališta, koju je režirala mlada redateljica Lea Anastaziha Fleger. “Riječ je o tematski vrlo aktualnom komadu jednog od najzanimljivijih suvremenih mladih pisaca, ne samo dramskih”, istaknula je Udovički.
Komentari