Saborski zastupnici u raspravi o zakonu o željezničkom prijevozu upozoravali su u četvrtak na loše stanje hrvatskih željeznica, a državni tajnik Žarko Tušek uzvraćao da su u tijeku velike investicije u željeznicu i da je „renesansa pred nama”.
U proteklom razdoblju bilo je 900 milijuna eura investicijskih projekta u željeznice, 500 milijuna investirano je u remonte i ubrzanje pruga. Osim toga, trenutno je oko 1,3 milijarde eura aktivnih projekata u hrvatske željeznice, a u narednih sedam do deset godina pripremljeno je gotovo 5 milijardi eura novih sredstva te možemo vjerovati da željeznica ima renesansu ispred sebe, kazao je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Dodao je i da je u nabavku opreme i vlakova investirano gotovo pola milijarde eura, a planira se uložiti još toliko.
„Svjesni smo da ima problema u željeznici, no svako vrijeme traži svoje zadatke i izazove, riješene su ceste i autoceste i sad je vrijeme za željeznicu”, naveo je Tušek na kritike zastupnika da su vlakovi stari a pruge loše.
Butković: U narednih desetak godina predstoje najveća ulaganja u željezničku infrastrukturu
Nadamo se da će ta renesansa doći što prije jer činjenica je da se nalazimo u mračnom dobu srednjeg vijeka što se tiče željezničke infrastrukture, poručio je Tomislav Golubić (SDP).
Za renesansu su potrebna značajna ulaganja, a prema nekim podacima od 2600 kilometara pruge samo 600-tinjak kilometara se održava po pravilima struke što za posljedicu ima smanjenje brzine i kašnjenje vlakova, dodala je njegova stranačka kolegica Sanja Bježančević.
Kada će se poboljšati infrastruktura u Istri, Zagorju, Dalmaciji, kada će biti završena dionica Dugo Selo – Križevci ili Vukovar -Vinkovci, a kada modernizirati pruga Knin- Zadar?, zanimalo je zastupnike ovisno iz kojeg kraja dolaze.
Na nekim dionicama je brže trčati nego ići vlakom, kazao je Dalibor Paus (IDS), a Ante Kujundžić (Most) ustvrdio da bi se putnicima trebala osigurati psihološka podrška zbog trauma tijekom putovanja vlakom.
Od 2019. do 2023. broj putnika na hrvatskim željeznicama porastao je za gotovo 5 milijuna, na 24 milijuna putnika, pri čemu je broj učenika porastao za više od 11 puta a umirovljenika za više od 4 puta, odgovorio im je Tušek.
‘Forši je prišlo vrijeme za poć makinom kroz Učku’: Flego najavio željeznički tunel
Same izmjene Zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu kojima bi se u željezničkom prijevozu proširila prava putnika vezano uz prijevoz bicikala, kao i prava osoba s invaliditetom zastupnici su jednoglasno pozdravili.
Najvažnije promjene tiču se načela odgovornosti željezničkih prijevoznika kojima se putnicima daje pravo na naknadu, kazao je Tušek.
Također se olakšava prijevoz bicikala, pri čemu će svaka kompozicija morati imati najmanje četiri mjesta za bicikle, te popularizira jedinstvena prijevozna karta.
Komentari