Nadzorni odbor Brodogradilišta 3. maj prihvatio je odluku o nagodbi u vezi s dospjelim potraživanjima Uljanika u stečaju, koja bi stupila bi na snagu nakon što ju prihvati i Uljanik, doznaje se u subotu od predsjednika Nadzornog odbora Juraja Šoljića.
Riječ je o sudskim postupcima na Trgovačkom sudu u Rijeci, u kojima Uljanik u stečaju tuži 3. maj radi isplate dospjelih potraživanja, više od 18 milijuna eura pozajmica, predujma i nepodmirenih računa, tj. dugovanja 3. maja prema Uljaniku, koja su nastala prije stečaja Uljanika.
Šoljić kaže da je 3. maj na tužbe Uljanika podnio protutužbe kojima se osporavaju ta potraživanja pa je odlučeno se pokuša sklopiti nagodba.
Nagodbom se predviđa da 3. maj prizna tražbine Uljanika i obveže se dugovanja podmiriti nakon predaje samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta (novogradnje 527) naručitelju, a najkasnije do kraja veljače 2025. godine.
Skupština vjerovnika Uljanika u stečaju će o davanju suglasnosti za sklapanje sudskih nagodbi s 3. majem odlučivati 7. ožujka.
Šoljić je na upit Hine o zaključcima s jučerašnje sjednice Nadzornog odbora 3. maja kazao da je odlučeno i o raspisivanju internog natječaja za člana Uprave 3. maja, koji će biti objavljen je u ponedjeljak.
Javni, vanjski natječaj za člana uprave koji bi radio uz direktora Edija Kučana, bio je raspisan u prosincu, ali nije bilo prijavljenih kandidata.
Šoljić je rekao kako u 3. maju radi oko 690 radnika, a od njih je oko 80 s visokom stručnom spremom pa u nadzornom odboru smatraju da bi član uprave mogao biti netko od njih.
Prihvaćena je i informacija o procjeni operativne, neoperativne i financijske imovine 3. maja, koja će biti završena u travnju.
Nadzorni odbor raspravljao je i o aktualnom stanju u brodogradilištu te od uprave očekuje da hitno ugovori poslove koji su predviđeni u planu restrukturiranja 3. maja.
Šoljić je pojasnio da se to ponajprije odnosi na završne pregovore o poslovima s Brodogradilištem Viktor Lenac i brodarom koji u 3. maju planira graditi dva LNG broda.
Od Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja očekujemo da podupre program restrukturiranja 3. maja, zaključio je Šoljić.
Brodogradilište 3. maj izradilo je plan restrukturiranja kojeg je prihvatio nadzorni odbor, a jedan od preduvjeta za uspješnu realizaciju tog plana je reguliranje odnosa između 3. maja i Uljanika u stečaju, koji je i većinski vlasnik riječkog brodogradilišta, pa su iz 3. maja predložili sklapanje sudskih nagodbi u postupcima između dvije tvrtke.
Prema neslužbenim informacijama, plan restrukturiranja 3. maja predviđa prebacivanje poslovanja na tvrtku kćer “3. maj Rijeka 1905” , koja je osnovana 2017. godine tijekom izgradnje tankera Santiago, a sada je neaktivna.
Kada se ostvare potrebni uvjeti, ta bi tvrtka, bez financijskih opterećenja iz prethodnih razdoblja, ugovarala nove poslove, dok bi aktualne poslove završio 3. maj.
Komentari