U utorak, 22. rujna, obilježava se Nacionalni dan borbe protiv nasilja nad ženama. Ministarstvo unutarnjih poslova, uz podršku Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova i drugih partnera koji su se aktivno uključili u projekt ‘Lily’, predstavilo novi spot primarno usmjeren na senzibilizaciju osoba muškoga spola.
Nazov projekta i spotaa – ‘Lily’ – simbolično asocira na ime sutkinje Općinskog suda u Zagrebu, koja je ubijena 22. rujna 1999. godine. Počinitelj je tada vatrenim oružjem, tijekom brakorazvodne parnice, ubio spomenutu sutkinju, svoju suprugu i njenu odvjetnicu te teško ranio zapisničarku.
“Projekt ‘Lily’ ima multimodularni karakter te se, kroz niz aktivnosti, kontinuirano provodi od 10. lipnja 2019. godine diljem Republike Hrvatske s ciljem umrežavanja svih nadležnih državnih tijela, organizacija civilnog društva, pravnih osoba i drugih društveno odgovornih subjekata, kako bi koordinirano pronašli zajednički odgovor u sprječavanju svih oblika nasilja nad ženama”, navodi MUP.
“Potičemo dječake i muškarce na kulturu nenasilja, dijaloga, tolerancije, kao i na ravnopravnost spolova i važnost nenasilnog ponašanja. Ovaj spot daje primjer ispravnog obrasca ponašanja u bračnim ili partnerskim odnosima te bliskim vezama, a koristit će se kao osnova za daljnju edukaciju i senzibilizaciju osoba muškog spola mlađe životne dobi, kao primarna prevencija, što je u skladu s preporukama Europske komisije koje ukazuju na važnost provedbe programa o rodnoj ravnopravnosti u najranijoj dobi, kao i programa kojim se promiču zdravi i pozitivni životni stilovi te nenasilno ponašanje”, navode iz MUP-a.
Također, spot je primjenjiv i za potrebe sekundarne i tercijarne prevencije nasilja muških osoba te će, u suradnji s partnerima, biti dostupan nadležnim ustanovama, organizacijama i institucijama koje provode programe i tretmane psihosocijalnog karaktera, kao i programe reedukacije.
“Pogotovo trenutno, u vrijeme pandemije uzrokovane virusom COVID-19, osobe u bračnim i partnerskim zajednicama provode više vremena u svojim domovima, što potencijalno u nefunkcionalnim odnosima može rezultirati nasilnim ponašanjem. Zato nam je cilj ovim spotom potaknuti na promišljanje o važnosti skladnih odnosa, ljubavi i tolerancije.
Senzibiliziranje društva na problematiku nasilja nad ženama te slanje jasne poruke da se nasilje ni u kojem obliku ne tolerira osnovni je cilj ove kampanje.
Proglašeno stanje epidemije uzrokovane koronavirusom i uvođenje niza promjena u našim svakodnevnim životima povećava rizik da u situacijama narušene obiteljske dinamike dođe do eskalacije nasilja i to posebice prema ranjivim članovima obitelji kao što su djeca, osobe starije životne dobi i osobe s invaliditetom.
Upravo iz tih razloga, zajedno s Poliklinikom za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba i digitalnom agencijom Degordian, pokrenuli smo i kampanju Iza vrata, koja je kao primjer dobre praksu prepoznata od strane Vijeća Europske unije i Europske komisije”, priopćili su iz MUP-a.
Komentari