Na zagrebačkom Trgu bana Jelačića u petak je otvoren sajam “Hrvatski otočni proizvod” na kojem se do 25. studenog predstavlja 34 proizvođača.
Izlažu proizvođači s Korčule, Visa, Lastova, Brača, Krka, Hvara, Paga, Prvića, Raba, Dugog otoka, Ugljana, Iža, Rave, Cresa i poluotoka Pelješca.
Organizator sajma je Udruga Poslovni Klaster „Hrvatski otočni proizvod“.
Cilj je poticanje razvoja otočne proizvodnje te brendiranje proizvoda sa oznakom „Hrvatski otočni proizvod“ koju dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU.
Sajam je obišao premijer Andrej Plenković, a s njim su bili i ministri turizma Gari Cappelli, regionalnoga razvoja i fondova EU-a Gabrijela Žalac te uprave Lovro Kuščević.
Plenković je nakon obilaska sajma izjavio kako je riječ o sjajnoj inicijativi koja traje već 12 godina.
“Vidite kako ovi vrijedni ljudi, na temelju onoga što postoji na otocima izrađuju sjajne, kreativne i zdrave proizvode. Nadam se da će velik broj Zagrepčana i ljudi koji će posjetiti grad u vrijeme Adventa posjetiti ovaj sajam”, rekao je Plenković.
Sajam ima i obilježja turističke manifestacije koja prikazuje bogatu ponudu, sadržaj, tradiciju i kulturnu baštinu hrvatskih otoka.
Oznaku “Hrvatski otočni proizvod”, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, dodjeljuje proizvodima koji zadovoljavaju kriterije izvrsnosti, izvornosti i tradicije.
Riječ je o prehrambenim proizvodima (vina, rakije, likeri, maslinova ulja, sirevi, slastice, ribe, salatne marinade, džemovi, med), kozmetičkim i odjevnim proizvodima te suvenirima koji su rezultat otočne tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije čija razina kvalitete mora biti mjerljiva.
Radi se uglavnom o proizvodima malih serija koji potječu s ograničenih otočnih lokaliteta.
Komentari