Ivan Mušterić, projektant malih podmornica za Dnevnik HTV-a komentirao je koliki su izgledi da se nestala podmornica pronađe na vrijeme. Istaknuo je da je nestanak podmornice bizaran od samog početka.
“Podmornica nije prošla ono što je normalno za svako plovno sredstvo za moru, a to je klasifikacijski nadzor nad dokumentacijom i proizvodnjom, dodao je.
Mušterić je naglasio da plovna sredstva treba graditi prema propisima koji su priznati u svijetu te da kada se gradi ovakva podmornica nužno je napraviti procjenu mogućnosti grešaka. “Ovo nije rađeno tako nego je to čovjek radio na svoju volju. Podmornica ne zadovoljava elementarne stvari koje svako plovno sredstvo ima”, kazao je.
Opasnosti na dubini od 3800 metara
Projektant je rekao da je toliko opasnosti na dubini na kojoj se nalazi podmornica da ih ne bi imao vremena ni nabrojati. “Da je bilo sve kako treba onda bi ta podmornica mogla ići na 8000 metara. Je li se urušio trup? Ako je, tamo više nikoga nema. Je li bi požar, prodor vode koji je brzo napunio cijeli prostor? Ne znamo”, rekao je.
“Da se nešto čuje sumnjam u to”, dodao je Mušterić.
Male mogućnosti da su putnici živi
Mušterić je objasnio da takva podmornica komunicira s matičnim brodom pomoću uređaja za hidroakustičku komunikaciju. “Svaki registar je tražio da ona to ima. Ima li ga ona i je li ispravan, ne možemo znati”, kazao je.
Po mišljenju Mušterića vrlo su male mogućnosti da se putnici podmornice pronađu živi. “I kada ih pronađu treba ih podići na površinu. Ako je podmornica napunjena vodom onda će biti teška oko 20 tona, ako nije može biti teška oko četiri ili pet tona. Ona je ili udarila u sam trup Titanika ili je potonula negdje u mulj, a ako je u mulju vrlo ju je teško izvaditi jer ona više nema uzgona”, objasnio je.
Novo obraćanje američke obalne straže: “Putnici imaju ograničen broj obroka…”
Komentari