Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan u ponedjeljak je komentirao sudar vlakova kod Novske.
Natpisi u medijima su izvještavali kako je sve bilo ispravno, rekao je Mrgan. “Vidimo da signali nisu bili ispravni, a na to pokazuje i brzinomjerska traka. Strojovođa je postupao po dobivenim nalozima, a onda, kod režima upravljanja nijedan signal nije bio u položaju ‘oprez’ ili ‘stoj’. Vozio je kroz crvene signale, što je upućivalo da je dobio obavijest da može nastaviti vožnju.”, istaknuo je.
Mrgan za N1 navodi kako sumnja da nije dobio neku važnu obavijest. “Stao je pred neosiguranim cestovnim prijelazom i nastavio vožnju te naišao na prvi crveni. Radi se o iskusnom strojovođi koji si ne bi dozvolio da prođe kraj tog signala. U daljini je vidio jedan, dva ili tri crvena, i to je vjerojatno upućivalo da se ne radi o vožnji u automatskom pružnom bloku”, izjavio je.
Uzroci su negdje drugdje
Rekao je da će istraga pokazati pravo stanje ali isto tako smatra da je strojovođa trebao stati pred tim svjetlosnim signalima a on je nastavio voziti. Osvrnuo se i na rekaciju osoblja koje je moralo reagirati kad je prošao kroz prvi prostorni signal. “Pitanje je da li osoblje imalo indicije kada je prošao kroz prvi prostorni signal, oni su već tada morali reagirati. Radi se o desetak minuta, pa je upitno koliko se može reagirati”, smatra Mrgan.
Izgubili zdravstvenu sposobnost a opet upravljaju vlakovima
Posebno je naglasio i to veliki broj strojovođa nakon gubitka zdravstvene sposobnosti za vožnju, nakon mjesec dana ponovo dobivaju uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti.
“Ne apeliramo na to da je teretni vlak stao neispravno, ali želimo skrenuti pozornost da ljudi koji su imali izgubljenu zdravstvenu sposobnost, kasnije opet upravljaju vlakovima”, istaknuo je.
Skrenuo je pozornost na Agenciju za sigurnost prometa. “Ovdje se govori o starosti vlaka, a ta ista agencija daje dozvolu privatnom prijevozniku s lokomotivom starom 50 godina. To upućuje na spregu agencija i privatnika”, zaključio je.
Komentari