Organizacije okupljene u Mrežu udruga za djecu u četvrtak su od premijera Andreja Plenkovića zatražili da se javno očituje o zahtjevu za pravovremeni polazak u školu djece s teškoćama u razvoju.
Hitno traže uspostavu posebnih razrednih odjeljenja kako bi sva djeca krenula u školu na vrijeme.
Ističu kako je zbog nedostatka posebnih razrednih odjeljenja u Zagrebu, učenicima s teškoćama onemogućeno redovito pohađanje škole. “Prema dostupnim informacijama od roditelja, brojne škole nisu upoznate s uspostavom posebnih razrednih odjeljenja. Grad Zagreb, kao osnivač, nije raspisao natječaj za stručnjake koji bi trebali u njima raditi, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih još uvijek odgađa ili odbija izdati potrebno odobrenje osnivaču za uspostavu posebnih razrednih odjeljenja u školama, pozivajući se na zabranu zapošljavanja u javnim službama”, naglašavaju te dodaju kako taj slučaj, koji jasno ukazuje na nekoordiniranost i prebacivanje odgovornosti između nacionalnih i lokalnih donositelja odluka zbog kojih se djeci uskraćuje pravo na obrazovanje na temelju njihove teškoće, nije izdvojen slučaj samo u Zagrebu, nego je česta pojava u velikom broju lokalnih zajednica u Hrvatskoj.
RODITELJI I STRUKA U ŠOKU Smanjuje se broj asistenata za djecu s teškoćama u razvoju
Mreža udruga za djecu zahtijeva od Vlade RH kao ključnog nositelja odgovornosti za ostvarivanje prava djece u zemlji zatražila je hitnu uspostavu posebnih razrednih odjeljenja i odobravanje zapošljavanja potrebnih stručnjaka (edukacijskih rehabilitatora, asistenata i pomoćnika u nastavi) kako bi djeca s teškoćama u razvoju mogla krenuti u školu, te okvir za bolju suradnju donositelja odluka na nacionalnoj, lokalnoj i regionalnoj razini te predstavnika različitih ministarstava, ustanova i organizacija s fokusom na najbolji interes djeteta i obitelji.
Zahtijevaju i transparentnu komunikaciju te podršku nadležnih tijela i ustanova prema roditeljima i skrbnicima djece s teškoćama u cilju smanjivanja stresa koji vodi do sagorijevanja, narušavanja zdravlja i socijalnog funkcioniranja cijele obitelji.
“Daljnje čekanje na polazak u školu, roditeljima onemogućava i povratak na posao pa na taj način dodatno financijski ugrožava obitelji koje već imaju povećane troškove zbog potrebe za različitim terapijskih postupcima i podrškom”, naglašavaju.
Mreža smatra da je putem suradnje vlade, lokalne i područne samouprave i obrazovnih ustanova moguće realizirati navedene zahtjeve i tako spriječiti daljnju diskriminaciju djece zbog njihovih teškoća.
Komentari