Možemo! traži da se status pomoćnika u nastavi sustavno riješi

Autor:

15.06.2020., Zagreb - Politicke stranke Mozemo!-Politicka platforma, Nova ljevica, Radnicka fronta, Odrzivi razvoj Hrvatske-Orah, Zagreb je nas! i Za Grad nakon sto su predali kandidacijske liste za parlamentarne izbore 2020. godine u Hrvatskom Saboru dali su kratku izjavu okupljenim medijima. Rada Boric, David Bilic, Zorislav Antun Petrovic, Bojan Glavasevic, Danijela Dolenec, Katarina Peovic, Svibor Jancic, Sandra Bencic, Tomislav Tomasevic, Ursa Raukar Gamulin. 
Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Goran Stanzl/PIXSELL

 

Platforma Možemo! u ponedjeljak je u priopćenju zatražila da se status pomoćnika u nastavi sustavno riješi kroz osiguranje kontinuirane edukacije pomoćnika, reguliranje ugovora o radu na neodređeno vrijeme, reguliranjem koeficijenata za plaće pomoćnika u nastavi kako bi bili adekvatno plaćeni za svoj rad.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:

“S početkom svake školske godine, pa tako i ove, zbog nemara nadležnih institucija suočeni smo s problemom pomoćnika u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju. Niti Pravilnik o pomoćnicima u nastavi koji je donesen još 2018. nije pomogao da dvije godine poslije djeca s teškoćama u razvoju s pomoćnicima i ostalim učenicima na vrijeme krenu u novu školsku godinu. Mnoge su škole tek 28. kolovoza raspisale natječaje za pomoćnike u nastavi, koji su bili otvoreni do 5. rujna, nakon čega slijedi period odabira pomoćnika i rok za žalbu. Budući da školska godina započinje danas, roditelji djece s teškoćama u razvoju s pravom se pitaju uz čiju će pomoć njihova djeca krenuti u školu.

S obzirom na činjenicu da se radi o djeci s različitim vrstama teškoća, pomoćnici moraju proći i adekvatnu edukaciju. Pitanje je kada, ako je nastava već počela? Ili za djecu s teškoćama u razvoju nije bitno kada započnu školsku godinu, pa mogu čekati da prođe period odabira, žalbe i edukacije pomoćnika dok njihovi prijatelji već marljivo uče i pišu zadaće? Nažalost, opet se pokazuje kako se obrazovanje djece s teškoćama u razvoju smatra tek usputnim pitanjem koje se rješava tek kad započne školska godina i kad se riješe sva druga pitanja.

Politička platforma Možemo! traži da se status pomoćnika u nastavi sustavno riješi kroz osiguranje kontinuirane edukacije pomoćnika, reguliranje ugovora o radu na neodređeno vrijeme, reguliranjem koeficijenata za plaće pomoćnika u nastavi kako bi bili adekvatno plaćeni za svoj rad. Potrebno je osigurati proračunska sredstva na lokalnoj razini i razini županija za financiranje plaća pomoćnika u nastavi te sredstva u državnom proračunu za osiguranje jednakog standarda rada svih pomoćnika u nastavi i sve djece s teškoćama u cijeloj zemlji.

Sada se pomoćnici u nastavi zapošljavaju na dvadesetak sati tjedno, a s početkom svake školske godine za njih nastaju problemi jer ne znaju kada će započeti s radom, iako se zna kada započinje školska godina. Dobivaju ugovore na određeno, a sada su neke škole dobile preporuku da se ugovori potpišu na rok od samo 60 dana. Ne treba stoga čuditi da je teško pronaći pomoćnika u nastavi koji bi radio u takvim uvjetima i za izrazito nisku plaću. Postavlja se stoga i pitanje kako takav odnos prema radu pomoćnika može učeniku s teškoćama omogućiti toliko nužnu stabilnost i kontinutitet u obrazovanju?

Odnos prema pomoćnicima u nastavi samo je pokazatelj odnosa Vlade RH prema djeci s teškoćama u razvoju – tretira ih se kao građane drugog reda, kao djecu za koju je manje važno osigurati dostupnost obrazovanja. Najavljujemo da ćemo i kroz suradnju s građanima, roditeljima djece s teškoćama i kroz naš rad u Saboru i Gradskoj skupštini Grada Zagreba inzistirati na sustavnom rješavanju ovog pitanja kako bi osigurali jednak pristup obrazovanju za svu djecu s teškoćama, a svim djelatnicima, uključujući i pomoćnike, osigurali dostojanstvene uvjete rada”, navodi se u priopćenju.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.