U godini obilježavanja 260. obljetnice rođenja Wolfganga Amadeusa Mozarta, Opera Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) u Zagrebu ponovno postavlja jedno od najuspješnijih djela velikoga skladatelja, komičnu operu “Figarov pir”, koja se nakon punih 25 godina na scenu HNK-a Zagreb vraća u novoj interpretaciji koju potpisuje meksički redatelj i glumac Mauricio García Lozano, a čijom će premijerom u subotu, 6. veljače ravnati britanska dirigentica Natalie Murray Beale.
Prema istoimenoj komediji Pierrea Beaumarchaisa i libretu Lorenza da Pontea, opera “Figarov pir” praizvedena je u Beču 1. svibnja 1786. Unatoč tome što je prvotno izvedena samo devet puta jer se otvoreno izrugivala višoj klasi, stekla je golemu popularnost i postala jedno od najuspješnijih Mozartovih djela, te se smatra kamenom temeljcem standarnih opernih repertoara.
Radnja te opere u četiri čina zapliće se zbivanjima oko grofa Almavive, koji je očaran Susannom, sobaricom svoje supruge, kojoj želi nametnuti “ius primae noctis”, odnosno zavesti je u noći njezina vjenčanja.
“U radnji kompliciranoga i pomalo neobičnoga zapleta, tijekom kojega žene i muškarci proživljavaju dan ispunjen neodoljivom strašću, odvija se mnoštvo dramatičnih, ali i komičnih događaja, na čijem se kraju podanici pokažu kao veća gospoda nego njihovi gospodari”, stoji u najavi.
“Cijela priča može biti pročitana kao metafora različitih faza ljubavi: paž Cherubino i Barbarina predstavljaju nezrelu ljubav, Susanna i Figaro tek procvalu ljubav, Grof i Grofica ljubav koju je nagrizlo vrijeme, a Marcellina i Don Bartolo zrelu ljubav”, dodaje se.
Meksikanac Lozano, kazališni redatelj, glumac, prevoditelj, oblikovatelj zvuka i pedagog koji je dosad režirao više od 50 predstava suvremenih meksičkih i stranih dramatičara, među kojima i opernu produkciju Mozartova “Don Giovannija” zbog čega ga je časopis Opera Now proglasio briljantnim mladim meksičkim kazališnim redateljem, na najnovijoj je produkciji Opere HNK-a Zagreb okupio odličan ansambl, sastavljen od ponajboljih solista toga teatra.
Uz pratnju Orkestra i Zbora Opere HNK-a Zagreb, nastupaju, u alternacijama, u ulozi Figara Matija Meić i Siniša Štork; Ljubomir Puškarić i Davor Radić izmjenjuju se kao Conte, ulogu Contesse izvode Tamara Franetović-Felbinger i Adela Gotovac Rilović, Marija Kuhar Šoša i Tanja Ruždjak utjelovljuju Susannu, a u ostalim su ulogama Jelena Kordić/Martina Menegoni (Cherubino), Diana Hilje/Helena Lucić Šego/Dubravka Šeparović Mušović (Marcelina), Ivica Čikeš/Ivica Trubić (Don Bartolo), Nikša Radovanović/Božimir Lovrić (Don Basilio), Dario Čurić/Tvrtko Stipić (Don Curzio), Anabela Barić/Martina Klarić (Barbarina), te Antonio Brajković/Alen Ruško (Antonio).
Scenograf je Jorge Ballina, kostimografkinja Eloise Kazan, scenski pokret oblikovao je Ronald Savković, a svjetlo Aljaž Zalatel.
Komentari