Ponekad je potrebno poduzeti radikalne korake kako bi se stvari dovele u red. U doslovnom smislu. Ako se neprestano borite s neredom u vašem stambenom prostoru i smatrate kako su jedino rješenje dodatni kvadrati – primjerice još jedna soba, možda biste trebali isprobati “Move Out” metodu spremanja. Nemjerljivo je jeftinija od kvadrata danas.
Radikalna je, ali djeluje. Ukratko – ponašate se kao da se selite, no vraćate se natrag u svoju kuću ili stan koji su za razliku od prije – veći za prostor za kojim ste žudjeli. Iako se činjenično stanje u kvadraturi nije promijenilo, dok ste se “selili” riješili ste se nepotrebnih stvari i uveli red u svoj dom. Također, pritom niste morali nabavljati kutije i organizirati prijevoz za selidbu.
U nastavku vam donosimo korake “Move Out” metode pospremanja. Pridržavajte ih se i vaša će “selidba” proći bezbolno i besprijekorno, a vi ćete dobiti stari dom koji je čist kao nov!
Odredite datum “selidbe”
Ovo je datum kada ćete se “baciti” na posao. Nema odgađanja! Odlučite želite li raščistiti cijelu kuću ili samo jednu sobu (ili čak jedan ormar) i prema količini posla odredite datum preseljenja. Treba li vam za njega cijeli dan ili samo koji sat.
Izbacite sve
Kad se selite, sve izbacujete iz ormara, ladica, soba. Sada činite isto. Ako organizirate i čistite ladicu, počnite tako da izvadite sve iz nje. Ako spremate ormar, najprije svu odjeću izbacite na krevet. Spremate li sobu, poslužite se hodnikom ili drugom sobom kao skladišnim prostorom.
Uzmite svaki predmet u ruke i zapitajte se biste li ga ponijeli sa sobom da se zaista selite. Pritom zamislite da se selite u stan ili kuću jednake veličine ili, još bolje, u manji prostor. “Biste li se potrudili spakirati ga, odnijeti u novi dom, raspakirati ga i pronaći mjesta za njega. Ako je odgovor na sva pitanja potvrdan, to što držite u ruci vrijedno je truda. Dodajte ga na hrpu ‘ostaje'”, objašnjava Katie Holdhefehr, autorica knjige Embrace Your Space za Real Simple.
Poklonite višak
Odjeća, predmeti, igračke koji su u dobrom stanju ne bi smjeli završiti u otpadu. Operite ih, uredno složite i stavite u vreću ili kutiju za donaciju. Sve ostalo što možete, reciklirajte.
Očistite prostor
Dok je prostor prazan, usisajte ga, obrišite prašinu, podove i zidove. Baš kao što biste učinili da se tek useljavate.
Stavite stvari na svoje mjesto
Sada kada posjedujete samo ono što je bilo vrijedno čuvanja, vrijeme je da vratite stvari na svoje mjesto. Zamislite da ste se uselili u novi dom pa ne žurite sa slaganjem košulja u komodi ili vješanjem haljina u ormar. Budite praktični.
Ostanite fokusirani
Selidba podrazumijeva žurbu (kamion će doći u određeno vrijeme prenijeti stvari, postoji rok do kad treba iseliti…). Osjećaj hitnosti motivira vas i pomaže vam da brže donesete odluke o tome što zadržati, a što odbaciti. Pokušajte se dovesti u slično stanje dok primjenjujete “Move Out” metodu. Pomoći će vam da se brže oslobodite nereda.
Test kartonske kutije
Ako vam je teško odvojiti od stvari, isprobajte test kartonske kutije. Osim ako niste tip osobe koja se raspakira odmah čim se useli u novi stan. Kod većine se dogodi da neki od predmeta spakiranih pri selidbi (u ovom slučaju odloženi u kutije tijekom pospremanja), ostanu u njima do daljnjeg. Činjenica da mjesecima niste posegnuli za tim stvarima govori sama za sebe – ne trebaju vam.
Podijelite posao
Nemojte spremati cijelu kuću ili stan odjednom. To je prevelik zalogaj. Umorit ćete se i odustati usred posla i usred golemog nereda. Napravite plan – smočnicu jedan vikend, ormar u spavaćoj sobi drugi… Odredite i vremenski rok u kojem planirate odraditi posao.
Na ovaj način zadat ćete si tempo i smjernice pa uz malo truda i vremena očistiti svoj dom od suvišnih stvari i učiniti da prodiše. I vi zajedno s njim!
Komentari