10. studenoga 1885. održana prva vožnja motociklom u povijesti

Autor:

Wladyslaw, Wikimedia Commons

Paul Daimler, 17. godišnji sin legendarnog Gottlieba, motoriziranim dvokotačem, kojeg su 29. kolovoza 1885. patentirali Daimler i Maybach, provozio 5,5 km od Cannstatta do Untertürkheima u južnoj Njemačkoj

To je prva zabilježena vožnja novim prometnim sredstvom, u osnovi dvokotačem, pretečom suvremenog motocikla, koji je imao dva pomoćna bočna manja kotača.  Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach godinama su eksperimentirali s izradom motora s unutrašnjim izgaranjem, pogodnim za pokretanje i manjih vozila.

Početkom 1885. napravili su izvedbu s napajanjem na laki benzin (petroleter). Koristili su jednostavnu, drvenu konstrukciju, motor snage 0,5 KS omogućavao je brzinu od 11 km/h. Kako ta brzina nije osiguravala dovoljan žiroskopski moment za osiguranje bočne stabilnosti, imao je male bočne kotače.

Gottlieb Daimler, Wikimedia Commons

Prvi motocikl su patentirali 29. kolovoza 1885., a na današnji dan prije 137 godina Paul Daimler (1869. – 1945.), najstariji Gotliebov sin, provozio je od 5,5 km, od Cannstatta do Untertürkheima u južnoj Njemačkoj. Sin slavnog izumitelja postigao je također zavidnu karijeru, 1902. se zapošljava u tvrtki Austro-Daimler te je 1903. konstruirao oklopno vozilo.

Od 1907. do 1922. je tehnički direktor tvrtke Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), a 1923. pridružuje se tvrtki Horch, dijelu Argus Motoren Gesellschaft gdje postaje jedan od glavnih za razvoj zrakoplovnih motora. Najzaslužniji je za razvoj hidrauličkih podizača ventila, 1931.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.