Za sve motoriste, motocikliste, mopediste – povoljni vremenski uvjeti, na ceste su izmamili brojne ljubitelje motocikla i mopeda, što ćemo iskoristiti kako bismo podsjetili na prometnu kulturu od životne važnosti…
Policija podsjeća mopediste i motocikliste da se: kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju ukoliko imaju položeni vozački ispitom i potrebnu položenu kategoriju. Što se njihovih ljubimaca tiče vodite brigu oko njihove registracije, datuma važenja prometne dozvole kao i tehničke ispravnosti bez da sami ih preinačujete.
Tijekom vožnje motociklima i mopedima obavezno koristite zaštitnu kacigu koju moraju imati i vozač i putnik uz svu drugu opremu koja nije propisana, ali je preporučamo i korisna je posebno ukoliko se dogodi da ste jedan od sudionika u prometnoj nesreći. Neupitna je svrha zaštitne opreme s obzirom da ona ublažava moguće ozljede, odnosno njihove posljedice. Primarno mislimo na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i drugo.
Koristimo prigodu te posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje upravljaju motociklima i mopedima ili su na njima putnici. S ciljem zaštite mladih motorista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi oni imali znanja, bili osposobljeni i zaštićeni u uvjetima kada su aktivni sudionici u prometu.
Ne zanemarujmo ujedno i sigurnost putnika jer sve što vrijedi za vozača, vrijedi i za osobu uz njega.
Najčešće greške koje povećavaju rizik…
– neprilagođena i nedopuštena brzina,
– nenošenje propisane i homologirane zaštitne kacige na glavi ili njihovo često korištenje na nepropisan način,
– kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
– precjenjivanje vozačke sposobnosti i u isto vrijeme podcjenjivanje opasnosti u prometu,
– pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika koji je namijenjen za kretanje vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
– vožnja s neupaljenim svjetlima na vozilima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako „manju siluetu samog vozila i vozača“ u odnosu na druga vozila, još manje uočljiviji u prometu za druge,
– upravljanje neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima te često izvođenje preinaka na vozilima,
– upravljanje prije stjecanja prava, odnosno bez položene određene kategorije,
– uklanjanje blokade na mopedima.
Vozači automobila, u odnosu na vozače motocikala i mopeda pripazite da im ne oduzmete prednost prolaska jer precjenjujete svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjujete opasnosti u prometu.
Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obratite pozornost na ovu kategoriju vozača, tako da vam se ne nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala.
Vodite računa da su motocikli (a sve više i mopeda) vozila koja obzirom na omjer mase/snage na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
– prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
– uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
– zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, odjenite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
– provjeriti tlak u gumama,
– upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
– ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
– poštivati dopuštena ograničenja brzine,
– prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
– prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
– izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
– prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
– ne voziti slalom između vozila,
– kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla, a posebice ne organizirati utrke na prometnicama,
– predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
– voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
– voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
– poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Komentari