Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar rekao je u srijedu u Dubrovniku da Hrvatska još nema novca potrebnog da informatika postane obavezni predmet u osnovnim školama, ali da će do 2022. godine kroz projekt ‘e-Škole’ biti uloženo 180 milijuna eura kako bi 50 posto hrvatskih škola postalo “digitalno zrelima”.
Ministar je uoči svečanog otvaranja 17. CARNetove korisničke konferencije -CUC istaknuo da je zadnja informatička oprema za škole iz proračuna kupljena još 2008. godine, no kako će se kroz projekt ‘e-Škole’ ostvariti velika ulaganja.
“Situacija nije trenutno dobra. Što se tiče informatičke tehnologije, zadnja oprema je iz proračuna kupljena 2008. godine. Kroz ovaj projekt ‘e-Škole’ pokušat ćemo broj škola opremljenih digitalnom tehnologijom značajno podignuti. Do 2022. godine uložit ćemo 180 milijuna eura i time ćemo pokušati barem 50 posto škola učiniti digitalno zrelima, a to znači nastavu uz pomoć tehnologije, poslovanje, hardware, software i sadržaji”, rekao je Mornar koji je odgovarajući na upit istaknuo kako Hrvatska još nema novca da informatika postane obavezni predmet u osnovnim školama.
”Ideja je da informatika bude obavezni predmet u sva četiri razreda gimnazije, a hoće li ili neće biti obvezna u osnovnoj školi pokazat će i javna rasprava. Zasada je koncept malo drugačiji, ali o tome je možda još rano govoriti. Sigurno je da će informacijsko-komunikacijske tehnologije biti uvedene u ostale predmete poput matematike, fizike itd. Imamo 800 škola, a za to nemamo ni novca ni nastavnika ni financija trenutno. U tužnoj smo situaciji što se tiče računalne opreme”, rekao je Mornar.
Napomenuo je kako će po planu kurikularne reforme u osmogodišnjoj osnovnoj školi informatika biti izborni predmet, no kako to ne znači da djeca neće biti informatički pismena.
”U osmogodišnjoj osnovnoj školi informatika bi bila izborna, ali u devetogodišnjoj, koja će uslijediti nešto kasnije, kad se steknu uvjeti za to, plan je da informatika bude obavezna. No to ne znači da djeca neće biti informatički pismena, jer ako dijete hrvatski bude pisalo na kompjuteru umjesto olovkom, ili ako u likovnom odgoju djeca budu obrađivala neku sliku u programu za uređivanje, i to je informatička pismenost, koja treba većini građana. Informatika nije samo programiranje”, rekao je Mornar.
Ravnatelj CARneta Zvonimir Stanić istaknuo je uoči konferencije kako Hrvatska u pogledu IT tehnologija u obrazovanju trenutno ne zaostaje za zemljama Europe.
”Mogu reći da u odnosu na druge zemlje u Europi i okruženju ne zaostajemo, a u nekim stvarima smo i više nego napredni. Imamo puno škola koje već danas koriste projekte u informacijskoj tehnologiji”, rekao je Stanić.
Inače, konferencija na kojoj će se sljedeća tri dana raspravljati na više od 30 različitih prezentacija, razgovora i okruglih stolova okupila je preko 800 sudionika.
Konferencija se redovno održava od 1999. godine.
Komentari