Brojni hakeri prepoznali su da je tehnološkim razvojem automobilske industrije automobil pretvoren u mobilni centar za obradu podataka, pa su stoga hakerski napadi na informacijske sustave u automobilima sve učestaliji.
Prema konzultantskoj tvrtci McKinsey, automobili će biti tehnološki sve napredniji. Trenutačno automobili najviše klase imaju čak 150 milijuna linija koda, što je 12 puta više nego u visokotehnološkim borbenim zrakoplovima F-35. Procjenjuju da će se do 2030. godine broj linija koda u najnaprednijim automobilima povećati na čak 300 milijuna.
Popis mogućnosti koje haker može napraviti kako bi narušio sigurnost je ogroman. Primjerice, mogu manipulirati motorom automobila u pokretu ili kočnicama vozila, mijenjati očitanja brzinomjera, otvoriti brave i prozore, isključiti svjetla, otvoriti prtljažnik i upravljati peračima vjetrobrana. Ono što je donedavno bilo samo scenarij znanstveno fantastičnog filma, sada je postalo izazov za softverske inženjere koji, osim mehaničke sigurnosti, moraju raditi i na digitalnoj sigurnosti.
Da je opasnost stvarna dokazuju podaci tvrtke Upstream Security prema kojoj se broj incidenata u internetskoj sigurnosti automobila povećao od 2016. do danas za preko 600 posto.
“Računala u automobilima povezanima na Internet postaju sve učinkovitija, a vožnja je sigurnija, jeftinija i ugodnija. Već i danas svjedočimo autonomnim vozilima na prometnicama, a istovremeno očekivanja korisnika od zabavnih i sigurnosnih sustava neprestano rastu. To znači da će IT sustavi instalirani u automobilima rukovati sve većom količinom podataka što znači veću mogućnost napada od strane kibernetičkih kriminalaca. Korisnik često neovlašten pristup sustavima vozila, omogućuje potpuno nesvjesno putem pametnog telefona, loše osigurane WiFi mreže ili jednostavno nedovoljno osiguranog automobila na parkiralištu”, izjavio je Vladimir Kosanović, direktor GlobalLogica Hrvatska te dodao kako će u budućnosti biti potrebno uložiti više financijskih sredstava za sprječavanje hakerskih aktivnosti.
Prema podacima automobilske industrije, proizvođači automobila u Europi godišnje troše preko 44 milijarde eura na inovacije, a očekuje se da će vrijednost globalnog tržišta automobilske kibernetičke sigurnosti rasti po stopi od 15% u razdoblju 2019.-2029. godine.
Stručnjaci u GlobalLogicu Hrvatska, između ostalog, razvijaju inovativna rješenja koja se koriste u domeni sigurnosti, komunikacije i optimizacije algoritama u automobilskoj industriji.
Kompanija pomaže klijentima u dizajniranju i izgradnji inovativnih proizvoda, platformi i digitalnih iskustava u modernom svijetu. Integriranjem strateškog dizajna, složenog inženjeringa i vertikalne industrijske ekspertize pomažu klijentima zamisliti što je moguće postići te ubrzati njihovu digitalnu transformaciju.
Komentari