Više od polovice mladih o spolnom se odgoju informira na internetu, pokazuju rezultati istraživanja potaknuti žestokim raspravama u hrvatskoj javnosti o uvođenju spolnog odgoja u školski kurikulum.
Tragajući za odgovorom gdje se djeca i mladi u Hrvatskoj najčešće informiraju u pitanju spolnog odgoja, Portal EduCentar istraživanje je proveo na više od 560 ispitanika.
Anketa je pokazala da je čak 55 posto ispitanika važne informacije o spolnom odgoju potražilo surfajući po internetu.
“Poražavajuće, no istinito. U manjoj sredini sramota je pitati za zaštitu jer to znači da stupaš u spolni odnos prije braka (jao sramote!), i onda ‘guglaš’, pa kasnije dobivene informacije raspravljaš s isto toliko neupućenim prijateljima”, komentira jedan ispitanik, a drugi ističu kako je internet “najlakši izbor ako nemaš povjerenja u neku osobu”.
Osim interneta, ispitanici navode i tinejdžerske časopise koji su bili logičan izbor nakon što “profesori nisu htjeli odgovoriti na pitanje o spolnosti”.
Također, jedna ispitanica ističe i nepotpune i netočne informacije koje bi dobila iz različitih izvora: “Vrlo često dobivene informacije od drugih, uključujući stručnjake, bile su nepotpune. Nedostajali bi vrlo važni podaci. Na internetu sam mogla pronaći argumente, činjenice i istraživanja, za potporu informacije. Od stručnjaka često ograničena informacija bi bila neargumentirana i očekivalo se puko prihvaćanje”.
Vršnjaci su bili izvor informacija o spolnom odgoju za 15 posto ispitanika, dok se 10 posto njih savjetovalo s roditeljima. Ispitanici ističu važnost roditeljske uloge: “Roditelji su tu da podučavaju djecu, profesori se ne bi trebali miješati u život i odgoj svojih učenika, to je predmet za roditelje”.
Dio ispitanika odgovorio je kako je saznanja o spolnom odgoju dobio na redovnoj nastavi iz biologije.
Učenici koji su o spolnom odgoju slušali na biologiji, njih 13 posto, ima pozitivne dojmove pa tako ističu da je ‘profesorica bila odličan predavač’ i da su na nastavnom satu dosta razgovarali o ovoj temi.
Tek 7 posto ispitanika sudjelovalo je na predavanju u školi posvećenom isključivo toj temi, ali kažu kako je to bilo u sklopu projekta i nije bilo korisno. Tek nekolicina ispitanika imala je izvannastavnu edukaciju na kojoj su mogli postavljati pitanja vezana uz spolni odgoj.
„Svakako sam za spolni odgoj, ali ne u obliku u kojem je trenutno predložen. Potrebno ga je prilagoditi dobi i razumijevanju učenika te ih postupno provoditi kroz temu. Bilo kakvo forsiranje i agresija nisu dobar način za podučavanje o ovako važnoj temi“, zaključuje jedan ispitanik, a prenosi portal EduCentar.
Komentari