ORaH je kao promidžbeni materijal u srijedu predstavio tri mirisa – ženski ORaH Feminine, muški ORaH Masculine i ORaH Unisex miris, a tom akcijom stranka želi promovirati drugačiji način financiranja političkih stranaka i politiku ‘čistih ruku’.
“Iako sva tri mirisa imaju kao temeljnu notu miris oraha, ovom akcijom ORaH promiče politiku ‘čistih ruku’ i mirise političkog poštenja”, istaknula je na konferenciji za novinare predsjednica ORaH-a Mirela Holy.
Političke stranke, kazala je, kada imaju promidžbeni materijal, dijele ga, a ako ga prodaju, radi se o proizvodima koji su standardizirani i dosadni i članovi stranaka to kupuju po principu stranačke discipline, a ne zato što bi željeli imati taj proizvod.
Zato su se u ORaH-u odlučili otvoriti web boutique, a prva tri proizvoda koja će plasirati bit će upravo ta tri mirisa.
Holy je najavila da će ići i s drugim proizvodima za koje procjenjuju da bi mogli biti atraktivni njihovim članovima, simpatizerima i ostaloj javnosti, a slijedeće na redu su majice. Predsjednica ORaH-a ocijenila je da se radi o dobrom putu prikupljanja financijskih sredstava za stranku.
“Poznato je da ništa toliko ne potiče uspomene kao mirisi, pa parfemi imaju osim uporabnog i veliko simboličko značenje. U simboličkom smislu mirisi imaju ulogu pročišćenja, vrlina, duhovnog savršenstva, pamćenja i svjetlosti. Nadamo se da će ORaH-ovi mirisi izazivati pozitivne namjere, ambiciju za djelovanjem u javnom interesu te provedbu politike “čistih ruku”, naglasila je.
Prema Zakonu o financiranju političkih stranaka stranke se smiju financirati iz prihoda od imovine u posjedu stranaka; državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i regionalne samouprave; članarina; donacija; izdavaštva; prodaje promidžbenog materijala te organiziranja stranačkih događanja.
Prošle godine u prosincu je, podsjećaju iz ORaH-a, Hrvatski sabor povećao izdatke za financiranje političkih stranaka za pet milijuna kuna u odnosu na prošlu godinu, odnosno s 50 na 55 milijuna kuna. Tako je SDP time dobio 22,2 milijuna kuna, HDZ 16 milijuna kuna, a HNS 4,7 milijuna kuna.
“Promocijom ovih mirisa želimo pokazati da se u ovim trenucima krize možemo oslanjati na drugačije pristupe financiranja stranaka”, ističu iz ORaH-a.
Holy je istaknula da ORaH ne dobiva nikakva sredstva iz državnog proračuna te da ih je Vlada zakinula s protuzakonitom odlukom o smanjenju donacija za Europski parlament nakon provedenih izbora za Europski parlament. U trenutku kada je donesena odluka, ORaH je prijavio 86.000 donacija za izbornu kampanju, a odluka Vlade je bila 43.000 kuna, što, ustvrdila je Holy, pokazuje jasno poruku političkog obračuna s konkurentima od strane Vlade.
Dizajner mirisa i član gospodarskog tima ORaH-a Dejan Levačić istaknuo je da je prilikom kreiranja parfema pozornost obratio na dvije stvari – gospodarski i dizajnerski segment. Na kreiranju parfema radio je pet mjeseci, a najveći problem, kaže, bio je kako kreirati parfem za stranku. Inspiraciju je pronašao u Saboru – zastupnicima, klupama, Ustavu koji su ga asocirali na određene sastojke pomoću kojih je i složio parfem.
Levačić smatra da su uspjeli u smislu ideje i inovativnosti, a istaknuo je i da im se već javila jedna tvrtka koja se bavi preradom stakla te im ponudila da otkupi potrošene bočice parfema. “Time smo zaokružili krug inovativnosti, kreativnosti i zbrinjavanja otpada”, ustvrdio je.
Komentari