O slučaju isplata poticaja u kombiniranom prijevozu tereta u 2018. godini, o čemu je Sindikat strojovođa uputio pismo premijeru Plenkoviću i u njemu prozvao državnu tajnicu za promet Nikolinu Brnjac za navodno pogodovanje privatniku, tvrtki Adria rail Ivice Vrankića, na štetu HŽ Carga, na upit Nacionala odgovorili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Već ranije, poslovnu i privatnu suradnju s Vrankićem opovrgnula je u Jutarnjem listu i Nacionalu sama državna tajnica, a u odgovoru na naš upit Ministarstvo je ponovno otklonilo sumnje u bilo kakvo pogodovanje. Dodatno su pojasnili razloge zbog kojih zahtjevi HŽ Carga za poticajima nisu pozitivno rješeni kao i druga dvojbena pitanja. Između ostalog, o čemu je Nacional pisao, i navode o tome da je Vrankićevoj trvtki od ukupno 2 milijuna kuna državnih poticaja isplaćeno 1,43 milijuna kuna iako je tek 1. prosinca 2018. registrirala djelatnost „organiziranje kombiniranog prijevoza“.
U Ministarstvu kažu da HŽ Cargo nije imao potpunu i vjerodostojnu dokumentaciju, čak ni nakon što su dostavili dodatnu dokumentaciju, kojom bi nedvojbeno dokazali pravo na poticaje. “Poticaje su ostvarili oni podnositelji zahtjeva koji su podnijelo ispravnu, nedvojbenu i pravovaljanu dokumentaciju. Pri tome, tko je vlasnik, a tko direktor pojedinih tvrtki nije imalo nikakvu ulogu.” , odgovorili su iz Ministarstva. Poticaji su, kažu, isplaćivani u drugoj polovici prošle godine. Uz to, potvrdili su i da imaju saznanja da je HŽ Cargo zbog neisplaćenih poticaja podnio tužbu Upravnom sudu u Zagrebu, ali i otkrili nove detalje o toj tužbi.
Za Ministarstvo tužba zakašnjela, HŽ Cargo tvrdi da nije
“Protiv Rješenja ovog ministarstva kojem je HŽ Cargu dodijeljena potpora u 2018. godini u visini 40.779,00 kn HŽ Cargo jest podnio tužbu Upravnom sudu u Zagrebu, međutim o toj pravnoj stvari Upravni sud još nije imao priliku odlučivati i pitanje je da li će uopće odlučivati obzirom da je neslužbena informacija da društvo HŽ Cargo nije tužbu podnijelo u zakonom propisnom roku. O tome je li HŽ Cargo namjerno prekoračio rok znajući da nema pravnog temelja za upravni spor ili pak zbog nesposobnosti odgovornih osoba ne želimo spekulirati.” – navodi se u odgovoru na naš upit.
Iz HŽ Carga na ovu informaciju resornog ministarstva kratko su odgovorili „Sve je u propisanom roku“, a potom su dostavili i potvrdu o primitku pošiljke Hrvatske pošte iz koje je vidljivo da je tužba podnesena preporučenom pošiljkom 26.siječnja 2019. “Dakle 30. dan od primitka Rješenja Ministarstva, što i jest rok za podnošenje tužbe, ona je podnesena” – odgovorili su iz HŽ Carga dodajući da je Ministarstvo u odgovoru na tužbu istaknulo da tužba nije podnesena poravovremeno jer smatra da je tužba podnesena 29. siječnja 2019., a to je dan kad je Sud zaprimio tužbu, a ne kad je ona predana. Pritom dodaju da je prigovor Ministarstva o nepravovremenosti tužbe promašen. Predsjednik uprave HŽ Carga Gordan Žurga upitan za komentar navoda Ministarstva o „namjernom kašnjenjenju ili nesposobnosti odgovornih o čemu ne žele spekulirati“ odgovorio je: “U HŽ Cargu odgovorne osobe uključujući i mene osobno kao najodgovornije osobe za Društvo dajemo uvijek službene informacije, a samu riječ ‘špekulacije’ ni ne upotrebljavamo u službenoj komunikaciji” .
Registracija Adria raila uredna
Činjenica da je Adria rail tek 1. prosinca 2018. registrirao djelatnost za koju je dobio poticaje nije, sudeći po odgovoru Ministarstva, mogla utjecati na ostvarenje prava jer im je bila dovoljna registracija cestovnog i željezničkog prijevoza, a koja, objašnjavaju iz Ministarstva, kao viši rodni pojam obuhvaća i kombinirani prijevoz tereta.
“Trgovačko društvo Adria rail d.o.o. ispunilo je uvjet za podnašanje zahtjeva za ostvarenje prava i u konačnici pravo na poticaje u kombiniranom prijevozu tereta kao organizator prijevoza budući da je kao pravna osoba registrirana i specijalizirana za pružanje cjelovitih transportnih, prekrcajno-manipulativnih i skladišnih usluga što je utvrđeno u dostavljenom izvatku iz sudskog registra na dan podnošenja zahtijeva.” – objasnili su iz resornog ministarstva.
Zaključno, iz Ministarstva su istaknuli kako tržište prijevoza tereta željeznicom, naročito nakon liberalizacije tržišta 2013. godine i pojave novih prijevoznika 2015.g, bilježi rast te je pozicioniranje pojedinih društava na tržištu čisto odraz sposobnosti pojedinaca da u liberaliziranom tržištu ostvare značajnije učešće u odnosu na druge dionike sektora.
Komentari