Vojna sigurnosno – obavještajna agencija i Vojna policija u proteklih nekoliko tjedana u svojim su postupanjima došle do informacija kako je potrebno izvršiti ponovne i dodatne provjere vezano uz remont i nabavu borbenih zrakoplova MiG-21, priopćilo je Ministarstvo obrane, te naglasilo kako sezadaće izvršavaju postojećim resursima te je zračni prostor Republike Hrvatske kontroliran i siguran.
Ministarstvo obrane će nastaviti postupati sukladno važećim zakonskim propisima i po zahtjevima nadležnih državnih tijela, budući da postoje ozbiljne naznake o zabrinjavajućim radnjama koje mogu utjecati na obrambenu sposobnost Republike Hrvatske.
Vezano uz trenutačno stanje tehničke ispravnosti kao i prosudbu mogućnosti daljnje operativne uporabe i eksploatacije tako remontiranih i nabavljenih zrakoplova MiG-21, odmah po zaprimljenim saznanjima, ministar obrane je, u koordinaciji s načelnikom Glavnog stožera Oružanih snaga RH, osnovao stručno povjerenstvo.
Stručno povjerenstvo je, uzevši u obzir učestale poteškoće sa zrakoplovima te po sagledavanju sve tehničke dokumentacije, a radi utvrđivanja daljnjih mogućnosti korištenja zrakoplova, zaključilo svoj rad prijedlogom mjera koje je potrebno provesti. Riječ je o mjerama koje se odnose na sagledavanje cjelokupnog stanja remontiranih i kupljenih aviona.
U ovom trenutku, Ministarstvo obrane ističe kako se zadaće Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane u smislu sigurnosti zračnog prostora izvršavaju s postojećim resursima, te je zračni prostor Republike Hrvatske kontroliran i siguran, navodi se u priopćenju MORH-a.
Jutarnji list je u utorak objavio kako Vojna policija provodi veliku istragu o remontu hrvatskih borbenih zrakoplova MiG-21 u Ukrajini zbog utvrđenih nepravilnosti, te da postoji sumnja u korupciju. HRZ-u je u srpnju 2015. iz Ukrajine predano dvanaest remontiranih MiG-ova, a nakon osam mjeseci HRZ raspolaže samo s tri borbena zrakoplova, dok ih je pet povučeno iz uporabe, piše Jutarnji. Tvrdi da su kriminalisti Vojne policije dosad utvrdili da su na zrakoplovima koje je Hrvatska zaprimila od Ukrajine “prekucani” serijski brojevi, koji ne odgovaraju dokumentaciji zrakoplova ni brojevima koji su navedeni u ugovoru o remontu, kao i da ugrađeni dijelovi zrakoplova ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji.
Komentari