Gost RTL-a Danas u nedjelju je bio ministar obrazovanja Radovan Fuchs. Govorio je o mjeri po kojoj će, od ponedjeljka, u mnogim županijama značajan dio učenika imati nastavu online umjesto u školi
Ministarstvo je dalo smjernice početkom školske godine i po tim smjernicama se i nastava odvija cijelo vrijeme, rekao je Fuchs.
“S interaktivnim pristupom A, B i C modelom koji se primjenjuje na razini županija, gradova, čak i škola. To se pokazalo vrlo dobrim i ja sam ponosan da su djeca u Hrvatskoj ovu školsku godinu provela 78 posto sati, od ukupne nastave licem u lice. Ostatak otpada na C model, od kuće na daljinu. To je sigurno među najvišim u EU.
Cijelo vrijeme smo u kontaktu sa svim županijama i kada one prelaze s jednog modela na drugi, prije toga se mi konzultiramo. Situacija se može promijeniti unutar 48 sati vrlo naglo i drastično i zbog toga se onda ide na pristup da se odluke donose neposredno prije”, pojasnio je.
Odluke od danas do sutra
Komentirao je kritike da se odluke objavljuju od danas za sutra, što otežava učenicima, roditeljima i nastavnicima.
“Čitav sustav je priređen tako da unutar 24 sata može prijeći na online nastavu. A to što sigurno komplicira organizaciju kod kuće roditeljima, mi to razumijemo, ali je bolje da su djeca u školi i da ipak u četvrtak javimo hoće li sljedeći tjedan bili ili neće biti direktne nastave.
Ništa se neće mijenjati u organizaciji nastave. Pristup se pokazao dobrim i mislim da je to u redu. Upravo zbog ovog pristupa Dubrovnik je počeo padati. Oni su bili vrlo visoko, sada idu prema vrlo dobrim pokazateljima”, iznio je ministar.
Semafor s brojkama nije potreban, kazao je.
“Zašto bi radili semafor u županiji kada su one vrlo različite pa, recimo, u Lici na jednom mjestu imate nekoliko pozitivnih, a u ostalim krajevima Like nemate? Imamo semafore po školama. Škola ima ili nema pozitivnih i na osnovu toga se onda u interakciji sa stožerima i epidemiolozima donose odluke”, pojasnio je i naglasio da su trenutno skloniji tome da, zbog dolaska turističke sezone, cijepljenja i sličnog, sadašnje mjere produže od uskrsnih praznika.
Komentirao je i zahtjeve sindikata za kriznim kurikulumom.
“Mislim da ćemo ipak ovako nastaviti. Nemamo još puno do kraja školske godine i mislim da smo dobro odradili ovu školsku godinu, da možemo biti zadovoljni s vremenom koje su učenici proveli u školama direktnom nastavom licem u lice”. rekao je ministar.
Izgubljeno djetinjstvo
Slaže se da su djeca izgubila dio normalnog djetinjstva.
“To je sigurno od izuzetne važnosti i o tome sam prije dosta vremena upozorio da se djeca ne smiju optuživati za nekakve krivnje i nametati im krivnju da su oni donijeli bolest kući djedovima i bakama i stariji jer su i ovako dovoljno pod stresom. Psihičko zdravlje djece je sigurno ugroženo, no mi u Ministarstvu o tome nemamo konkretne podatke, to imaju druge službe. Mi u školama imamo organizirano da čim se pojave problemi nastavnici i stručne službe kontaktiraju roditelje, ali onda su to druge institucije izvan škola”, rekao je Fuhs.
“Znamo da su one institucije koje pružaju psihološku pomoć opterećene i postoji lista čekanja, što prije nije bilo. Definitivno djeca imaju problema”, poručio je ministar.
Komentari