MINISTAR BARIŠIĆ ‘Djelovanje Ministarstva usmjereno na razvoj i promociju strukovnog obrazovanja’

Autor:

Zagreb, 26.05.2017. - Forum promocije strukovnog obrazovanja u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Na fotografiji ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišiæ, ravnatelj Europskog centra za razvoj strukovnog obrazovanja (CEDEFOP) James Calleja. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIÆ/ lsd

Razvoj i promocija strukovnog obrazovanja u središtu je našega djelovanja od preuzimanja ministarske dužnosti, istaknuo je u petak ministar znanosti i obrazovanja na Forumu strukovnog obrazovanja priređenom u sklopu posjeta Ministarstvu izaslanstva Europskoga centra za razvoj strukovnog osposobljavanja (CEDEFOP).

Na čelu izaslanstva CEDEFOP-a bio je direktor Joachim James Calleja kojega je ministar Barišić pozdravio i zahvalio mu za posjet. Izrazio je i uvjerenost da će projekt dubinske analize razvoja naukovanja koji CEDEFOP od 2014. provodi u zemljama članicama Europske unije (EU) pomoći i razvoju strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Od svibnja  2014. do svibnja  2015. CEDEFOP je dovršio dva takva izvješća – za Maltu i Litvu, a trenutačno radi pet izvješća -za Grčku, Italiju, Sloveniju, Hrvatsku i Cipar.

Promocija i popularizacija strukovnog obrazovanja bili su središnja tema foruma na kojemu su istaknuti i primjeri dobre prakse. U radu foruma sudjelovali su ravnatelji srednjih strukovnih škola iz cijele Hrvatske koji su podijelili vlastita iskustva s ključnim dionicima sustava strukovnog obrazovanja koji će također predstavili svoje aktivnosti, Među ostalima, na forumu je sudjelovao i veleposlanik Švicarske Konfederacije Stefan Estermann.

U suradnji s CEDEFOP-om i nacionalnim dionicima do pregleda naukovanja

Mjerodavni ministar najavio je da će se, u suradnji s CEDEFOP-om i nacionalnim dionicima, napraviti pregled naukovanja i utvrditi na koje izazove moramo odgovoriti i što nam je za to potrebno.  Barišić je uvjeren kako upravo takvi projekti i partnerski odnos s dionicima stvaraju temelj za vrijedne preporuke u osiguranju kvalitete naukovanja, promocije i unaprjeđenja strukovnog obrazovanja.

Kako je rekao, u prilog njegove ocjene o važnosti koju Ministarstvo daj razvoju strukovnog obrazovanja govori i to što je, uvažavajući važnost Programa razvoja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja od 2016. do 2020. koji je vlada usvojila u rujnu prošle godine, govori i to da je već u prosincu 2016.  potpisao Akcijski plan za provedbu toga programa. Time je, istaknuo je, ispunjen i posljednji uvjet za korištenje više od milijardu kuna (148 milijuna eura) iz Europskoga socijalnog fonda i Europskoga fonda za regionalni razvoj.

Forum je obuhvatio i teme od posebne važnosti za pozicioniranje Hrvatske u europskome kontekstu, a predstavljena su i dva međunarodna projekta u kojima sudjeluje Ministarstvo znanosti i obrazovanja – CEDEFOP Thematic Country Review on Apprenticeship in Croatia te Modernisation of Vocational Education and Training Programmes u sklopu Švicarsko-hrvatskoga programa suradnje.

Za strukovno obrazovanje bez ‘slijepih ulica’ i za vraćanje njegova ugleda 

Pomoćnik ministra Momir Karin izjavio je Hini kako je i ovaj forum dokaz koliko je Ministarstvu stalo do strukovnog obrazovanja koje praktički stavlja u središte aktivnosti u razdoblju do 2020. godine.  Istaknuo je da je ove godine osnovana radna skupina koja će raditi na izradi modela i primjeni dualnog obrazovanja u hrvatski obrazovni sustav, te da operativni tim već funkcionira, a na njegovu čelu je potpredsjednica Vlade Martina Dalić.

Taj tim, objasnio je Karin, otklanja sve poteškoće vezane za upis u u strukovna zanimanja, pa je tako u pravilnik o upisu u srednje škole unesena promjena da učenici ne moraju odmah po upisu u strukovne škole donijeti svjedodžbu medicine rada, već to mogu učiniti tijekom prvoga polugodišta. Uz to, izvan snage je stavljen i model stjecanja pedagoških kompetencija za mentore iz gospodarstva pa će tako, najavio je, Ministarstvo gospodarstva, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora izraditi njima prihvatljiviji model. Izmjene su pokrenute i u pravilniku o nastavku školovanja kako bi vertikalna prohodnost bila što bolja, svim školama je odaslana i preporuka za upis u jedinstven model obrazovanja u trogodišnja zanimanja, a to je praktički model dualnog obrazovanja koji Hrvatska već ima i treba ga razvijati.

“Želimo da strukovno obrazovanje bude bez ‘slijepih ulica’, zapreka u vertikalnoj prohodnosti, da bude za tržište rada i da mu se vrati ugled “, rekao je Karin. Svjestan je da to neće ići brzo, te ustvrdio kako “želimo kvalitetan sustav strukovnog obrazovanja koji će obrazovati za hrvatsko tržište, te da oni koji ga završe imaju primjerene plaće”.

Europski centar za razvoj strukovnog osposobljavanja sa sjedištem u Grčkoj pomaže pri razvoju i provedbi politika EU-a o strukovnom osposobljavanju. Nadzire trendove na tržištu rada i pomaže Europskoj komisiji, državama članicama EU-a, organizacijama poslodavaca i sindikatima da usklade mogućnosti osposobljavanja s potrebama na tržištu rada.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)