Millenium promocija i Đuro Đaković sklopili marketinški ugovor

Autor:

Patrik Macek/PIXSELL

Donedavni Karamarkov savjetnik Damir Jugo dekan je Edward Bernays škole čiji je osnivač Mario Petrović, vlasnik Milleniuma

Millenium promocija (MPR+), jedna od vodećih hrvatskih agencija za odnose s javnošću i integrirano komuniciranje, sklopila je 2. svibnja ugovor o poslovnoj suradnji s tvrtkom Đuro Đaković Holding koja je u većinskom državnom vlasništvu. Informacija o tom ugovoru dostavljena je Nacionalu od izvora koji tvrdi da je riječ o poslu kojim se krši odluka vlade o zabrani angažiranja PR tvrtki u državnim institucijama i tvrtkama, proglašena u vrijeme premijera Zorana Milanovića, ali i da je riječ o potencijalnom novom slučaju sukoba interesa. U Millenium promociji to su izričito demantirali.

“Damir Jugo, donedavni posebni savjetnik sada već bivšeg potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka, dekan je Visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays, čiji je osnivač tvrtka Vizual. Njen osnivač je Mario Petrović, ujedno i jedan od osnivača Millenium promocije te predsjednik Upravnog vijeća škole Edward Bernays. Jugo je formalno obavljao usluge savjetovanja Karamarka pro bono, dok je agencija s kojom je evidentno povezan dobila posao s državnom tvrtkom, unatoč zakonskoj zabrani”, objasnio je Nacionalov izvor, čiji su podaci poznati redakciji. Do Nacionala su još prije toga došle i tvrdnje da Millenium promocija surađuje s mađarskim Molom. Bilo je to u vrijeme neposredno nakon izbijanja afere Konzultantica koju je otkrio upravo Nacional. Mol je prije otprilike mjesec dana u Večernjem listu i nekim drugim novinama objavio plaćeni promotivni oglas o Europskom okruglom stolu industrijalaca (ERT). Zakup medijskog prostora za objavu tog oglasa, prema Nacionalovim informacijama, trebala je raditi Millenium promocija, ali je taj posao u posljednji tren obavila Real grupa Krešimira Renza Prosolija. “Točno je da su nam nudili da odradimo taj posao, ali smo od njega odustali puno ranije upravo zato što dobro vodimo računa o tome da ne uđemo u zonu ikakva sukoba interesa’’, izjavio je za Nacional Petrović.

Ali nedugo nakon toga pojavila se priča o poslu s Đurom Đakovićem.

Postojanje ugovora i činjenicu da je Millenium promocija povodom 95. obljetnice tvornice Đuro Đaković organizirala veliku proslavu u zagrebačkom muzeju Mimara i koncert u Slavonskom Brodu, potvrdili su i u Millenium promociji i u tvrtki Đuro Đaković. Ali i jedni i drugi tvrde da nema govora o ikakvu sukobu interesa ni o kršenju odluke vlade.

“Odluka vlade odnosi se na usluge odnosa s javnošću i upravljanja komunikacijama, a Millenium promocija za Đuru Đakovića obavljala je poslove event menagementa i grafičkog oblikovanja”, odgovorili su iz Đure Đakovića. Međutim, u ugovoru, čiji je faksimil u posjedu Nacionala, izričito je navedeno da će Millenium promocija za Đuru Đakovića kao naručitelja obavljati usluge marketinga i odnosa s javnošću. U članku 7 ugovora definira se da se to odnosi na područje event menagementa, grafičkog dizajna, odnosa s medijima te vođenja profila na društvenim mrežama, edukacije, zakupa medija pa čak i lobiranja, ali se pritom ugovorom ne definira cijena navedenih usluga, nego se one reguliraju posebnim troškovnikom. “Ugovorom su definirana potencijalna područja suradnje. Nema paušalnog iznosa naknade, nego je suradnja vezana za konkretne projekte-događaje i vrednuje se prema konceptu/troškovniku koji odobrava naručitelj”, objasnila je za Nacional Ivana Klarić iz Ureda Uprave i korporativnih komunikacija Đure Đakovića i pritom navela da je “financijska vrijednost posla i za izvođača i za naručitelja prema ugovoru poslovna tajna”. Organizaciju obaju događaja tvrtka Đuro Đaković platila je oko 1,3 milijuna kuna, a najveći dio odlazi na vrlo precizno navedene troškove.

Na pitanje koje su to ostale usluge koje, prema ugovoru, Millenium promocija obavlja za tvrtku Đuro Đaković, iz Slavonskog Broda su odgovorili da je dosad obavljena usluga idejnog i grafičkog oblikovanja financijskih izvješća, ali da je i u tom slučaju financijska vrijednost posla za izvođača i za naručitelja poslovna tajna. Na pitanje je li za sklapanje tog posla tvrtka Đuro Đaković trebala raspisati javni natječaj, odnosno prikupiti ponude na temelju bagatelne nabave, u slučaju da je vrijednost veća od 70 tisuća kuna, odgovorili su da Đuro Đaković nije obveznik Zakona o javnoj nabavi.

Kad je pak riječ o potencijalnom sukobu interesa zbog povezanosti Juge i Petrovića, iz Đure Đakovića odgovorili su: “Bilo kakve spomenute insinuacije i dovođenje u vezu uobičajenog tržišnog angažmana s Jugom, kojeg ne poznajemo i koji po našim saznanjima i nije zaposlenik Millenium promocije još od 2013., odbacujemo.”

“Millenium promocija (MPRplus Grupa) već 17 godina profesionalno posluje na području srednje i istočne Europe sa svojim kompanijama u Zagrebu, Beogradu i Sarajevu. Tvrtka nema nikakve veze s poslovanjem i upravljanjem Visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays. U poslovnom svijetu je jasno da je jedno vlasništvo, a drugo upravljanje i vođenje institucije kao što je Bernays. Jedno s drugim nema nikakve veze. S druge strane, MPRplus Grupa prošle godine ostvarila je približno 22 milijuna kuna, a suradnja s državom bila je ispod tri posto ukupnog prometa. To dovoljno govori o neovisnosti kompanije od ikakve politike ili političkog utjecaja”, izjavio je za Nacional Petrović.
S obzirom na to da slučaj Jugo u nekim segmentima podsjeća na slučaj posebne savjetnice bivšeg premijera Zorana Milanovića Zinke Badrić, koja je taj posao obavljala pro bono, ali je bila zaposlena kao direktorica strateških komunikacija agencije Madison Consulting, a što je Sud časti Hrvatske udruge za odnose s javnošću ocijenio kao poslovni odnos u kojem “postoji opasnost narušavanja profesionalne neovisnosti i transparentnosti, a moguć je i konflikt interesa u određenim situacijama”, Nacional je za očitovanje zamolio i Hrvatsku udrugu za odnose s javnošću. Oni su odgovorili: “U slučaju angažmana Damira Juge i njegova potencijalnog sukoba interesa, obavještavamo vas da je pitanje proslijeđeno Sudu časti Hrvatske udruge za odnose s javnošću.”

Ugovore između Milleniuma i Đure Đakovića, kao i odnos između Juge i Petrovića, nisu željeli komentirati, s obzirom na to da “nemaju uvid u navedene ugovore ni u poslovanje spomenutih osoba”. Ali kad je riječ o zabrani angažiranja PR tvrtki, HUOJ ne podržava odluku vlade o zabrani angažiranja te ističu da su već nekoliko puta predlagali da se tvrtkama koje se bave odnosima s javnošću omogući ravnopravan položaj s drugim intelektualnim uslugama, u suradnji s tijelima državne vlasti.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)