Prošle srijede farmaceutska kompanija Teva u Zagrebu je otvorila i treći uslužni centar u okviru svoje hrvatske tvrtke Plive. Nakon uslužnog centra za informatiku i financije, otvoren je i novi centar za ljudske potencijale. Centar administrativnih aktivnosti za ljudske potencijale pokrivat će Njemačku, Italiju, Mađarsku, Švicarsku, Austriju, Grčku, Hrvatsku, zemlje Jugoistočne Europe i Bugarsku. Centar u Zagrebu najveći je u Europi i podržavat će oko 11 tisuća zaposlenika u Tevi s administrativnim procesima vezanima uz ljudske potencijale.
Predsjednik uprave Plive za Nacional govori o uspjehu kompanije nakon što je multinacionalna tvrtka Teva u Zagrebu otvorila i treći uslužni centar za europsko tržište
Teva je u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina uložila preko 200 milijuna dolara u povećanje proizvodnih kapaciteta, preko 100 u istraživanje i razvoj i sustavno se povećava broj radnih mjesta
Njemačka je prva zemlja u procesu integracije u Centar administrativnih aktivnosti Zagreb, a postupno će se prebaciti i na druge lokacije. Planirano je zapošljavanje 30-ak novih zaposlenika do kraja iduće godine. Predsjednik Uprave Plive Mihael Furjan tom prigodom je najavio i skorašnje otvaranje četvrtog Tevinog uslužnog centra u Zagrebu, za nabavne aktivnosti, koji će pokrivati veći dio Europe. U centru za IT zaposleno je oko 140 ljudi, u financijskom centru radi njih četrdesetak, u novootvorenom centru za ljudske potencijale očekuje se zapošljavanje tridesetak ljudi, a budući centar za nabavu trebao bi imati osjetno više zaposlenih. Furjan je u razgovoru za Nacional otkrio zašto je Teva baš Zagreb i Hrvatsku odabrala za jedan od europskih centara u vrijeme kada investicijska klima u Hrvatskoj i nije najsigurnija za strana ulaganja.
NACIONAL: Prošle srijede otvoren je novi Tevin Centar administrativnih aktivnosti za ljudske potencijale u Zagrebu. Koji je značaj tog centra za Plivu?
Ovaj centar značajan je za Tevu, i PLIVU kao njenu članicu, jer će omogućiti suvremenije načine upravljanja ljudskim potencijalima i bolju podršku zaposlenicima na različitim tržištima. Fokus menadžera u Ljudskim potencijalima Teve je na kreiranju najbolje prakse za privlačenje talenata i brizi o kontinuiranom razvoju zaposlenih. Njihova uloga je da, s ključnim osobama u organizaciji, kreiraju internu kulturu u kojoj se prepoznaje i nagrađuju visoki učinak te individualna i timska postignuća. Također, uloga svih menadžera je da u suradnji s Ljudskim potencijalima sustavno motiviraju zaposlene na visoki angažman i bolje poslovne rezultate. Za nas u Hrvatskoj to je značajna vijest jer osim što naši zaposlenici aktivno sudjeluju u kreiranju internacionalnih trendova, zbog tog centra planiramo zapošljavanje tridesetak novih stručnjaka u sljedećih godinu dana. Mislim da je svako novo radno mjesto u Hrvatskoj dobra vijest.
NACIONAL: Najavili ste i otvaranje novog Centra za nabavu u Zagrebu, što znači da će Teva u Zagrebu imati četiri različita centra. Zašto je Teva baš Zagreb i Plivu odabrala kao neku vrstu europskog središta?
Znanje i kvalitete naših zaposlenika odavno su prepoznati u Tevi i svima nama je drago što imamo kolege koji rade u Zagrebu, a imaju odgovornosti na razini regije, Europe ili čak šire. Da nemamo kvalitetne ljude, ne bi nam mogli pomoći nikakvi poticaji da privučemo značajne investicije upravo u Hrvatsku. Ovakvi centri samo su još jedan dokaz naše ekspertize na međunarodnoj razini u mnogim područjima. Teva je vodila računa o nizu kriterija prilikom donošenja odluke, a u našu korist presudili su upravo kvaliteta i efikasnost procesa Ljudskih potencijala koje već imamo u organizaciji, znanje i iskustvo motiviranih zaposlenika koji sada obavljaju poslove u servisnim centrima, postojanje razvijene infrastrukture koja može podržavati slične poslovne operacije te mogućnost zapošljavanja kvalitetnih ljudi sa znanjem sustava i specifičnih jezika na hrvatskom tržištu. Ovim projektima potvrđuje se značaj farmaceutske industrije kao jedne od strateških za naše gospodarstvo, ali i Tevin status jednog od najvećih investitora u Hrvatskoj.
NACIONAL: Koliko bi se novih radnih mjesta trebalo otvoriti u dva nova Centra?
Otvaranje radnih mjesta prvenstveno ovisi o dinamici preuzimanja odgovornosti za pojedina tržišta. Financijski centar je već u zreloj fazi s gotovo 50 zaposlenih, centar za ljudske potencijale je tek otvoren i ima sedam novozaposlenih, ali se namjeravamo širiti i povećati broj zaposlenih za pet do šest puta, dok je servisni centar nabave tek započeo s pripremama. Kada dostignu svoju stvarnu veličinu, ti centri u Hrvatskoj će zapošljavati oko 130 stručnjaka. Tome treba dodati da naš informatički centar izvrsnosti sam zapošljava gotovo 140 ljudi. Velika većina naših informatičara podržava internacionalne projekte i druge Tevine lokacije. Istraživanje i razvoj, Proizvodnja, a sada i veliki broj funkcija podrške, gotovo u potpunosti usmjereni su na poslovanje na izvoznim tržištima.
NACIONAL: Osim što je Teva dala povjerenje Plivi, na neki način ovo je i dokaz da Hrvatska može privući strane investicije. Znači li to da investitorska klima u Hrvatskoj ipak nije tako loša kako se često govori?
Teva je u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina uložila preko 200 milijuna dolara u povećanje proizvodnih kapaciteta, preko 100 u istraživanje i razvoj, sustavno povećavamo broj radnih mjesta i širimo svoje aktivnosti. Nakon tako značajnih ulaganja ne možemo reći da je situacija loša – to bi zvučalo apsurdno. No, također, činjenica je da bi situacija mogla biti bolja, a investicije veće. Mi vjerujemo da su upravo znanje i sposobnost naših zaposlenika da uspješno odrade projekte ključni, no ponekad je potrebno i više od toga. Hrvatska ima okvir koji nudi konkurentne porezne poticaje za EU okruženje i to je svakako pozitivno. Stvari napreduju, ali ima još puno prostora da se, primjerice, značajno skrate i pojednostave administrativne procedure te poveća svijest da bez podrške realnom gospodarstvu, nema napretka ni za druge segmente. Kad bi se unaprijedio dijalog između različitih ministarstava ili suradnja na razini državnih institucija, tada bi i efekti farmaceutske industrije, koja je proglašena strateškom za Hrvatsku, bili puno veći. Primjerice, u Hrvatskoj su još uvijek porezna opterećenja na rad visoka, osobito za ekspertna, dobro plaćena radna mjesta, u usporedbi s nama konkurentnim zemljama. U ovom času 40 posto zaposlenika PLIVE ima barem visoku stručnu spremu, a otvaranje ovog centra je još jedan dokaz da želimo rasti temeljem znanja i izvrsnosti. Međutim, ako se uzme u obzir da je dio plaća naših eksperata opterećen i stopom od gotovo 50 posto, ako uključimo zagrebački prirez te kada dodamo i doprinose, opterećenje značajno raste preko 50 posto, što nije motivirajuće.
Komentari