U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu 21. travnja premijerno će biti izvedena opera „La Traviata“ Giuseppea Verdija, jedna od najpopularnijih opera. Violetu će po tko zna koji put pjevati nacionalna prvakinja Lana Kos, koja je s redateljem Hugom de Anom dosad radila mnoge produkcije. Dirigent je Srba Dinić, a koreografiju radi Michele Cosentino.
Michele Cosentino rođen je u Cosenzi, a već je u djetinjstvu počeo trenirati klasični ples u renomiranoj školi ‘Isabella Sisca’. Sa samo 15 godina, zahvaljujući svojim iznimnim talentima, pobijedio je na najprestižnijem plesnom natjecanju tog vremena te je primljen u brojne plesne akademije. Dok je još bio vrlo mlad, preselio se u London, studirajući na Dance Arts International, gdje je diplomirao kao profesionalni plesač i učitelj. Ondje je usavršio vještine u jazzu i flamencu, nakon čega se preselio u Cannes, gdje se usavršavao kod svjetski poznatih učitelja i sudjelovao u brojnim predstavama klasičnog baleta. Godine 1998. vratio se u Italiju i počeo raditi kao solist klasičnog baleta u novoj talijanskoj baletnoj družini Inscena, Corrada Abbatija, a mnogo radi i s redateljem Hugom de Anom. Nastupao je u brojnim opernim predstavama u najprestižnijim lokacijama.
NACIONAL: U HNK u Zagrebu ste koreograf za „La Traviatu“, na što ste se fokusirali u toj operi?
Vjerujem da balet u operi ne bi trebao biti posebna stvar, već jedno sa samom operom. Moj fokus je učiniti svakog plesača likom u povijesti.
NACIONAL: Kakvo je vaše iskustvo s tom Verdijevom operom, zašto vam se sviđa?
Koreografiju „Traviate“ radio sam mnogo puta i svaki put mogu pronaći drugačiju interpretaciju, ali uvijek u skladu sa samom operom.
NACIONAL: To je jedna od najpopularnijih opera, što mislite zašto je publika diljem svijeta toliko voli?
„La Traviata“ je opera koja je uvijek aktualna, odražava društvo jučer kao i danas i vjerujem da se svatko može poistovjetiti s likom u toj operi.
NACIONAL: „La Traviata“ govori o licemjerju, strasti, ljubavi, mržnji, ljubomori… Jesu li te jake emocije jedan od razloga zbog kojih volimo operu?
Naravno, ljudsko biće je buket emocija, a „La Traviata“ je introspekcija svega toga.
NACIONAL: Radili ste u Zagrebu i prije, također s Hugom de Anom „Lastavicu“, zašto volite raditi s istim umjetnicima? Koje su dobre strane te suradnje?
Maestro De Ana, po mom mišljenju, jedan je od najvećih redatelja na svijetu, genij. On je osoba koja zna cijeniti svakog svog pomoćnika i svakog iz svog tima. Raditi s njim znači rasti kulturno i kao osoba. Njegove su kreacije izvanredne, a da pritom ne narušavaju bit opere.
NACIONAL: Plešete cijeli život, zašto volite plesati?
Plesati za mene znači postojati, bez plesa ja ne bih postojao.
NACIONAL: Je li izazovnije biti plesač ili koreograf?
Za obje stvari potrebne su ljubav i želja za izražavanjem cijeloga sebe.
NACIONAL: Što je potrebno da bi netko bio izvrstan plesač ili izvrstan koreograf?
Strast, predanost i svijest o sebi, o svojoj duši i tijelu.
NACIONAL: Što očekujete od zagrebačke publike kad je „La Traviata“ u pitanju?
„La Traviata“ je niz emocija i raspoloženja. Nadam se da će se publika moći uzbuditi i prepustiti čarobnom svijetu opere i Verdija.
Komentari