Prerađeni automobili Morris nosili su 8-kutni znak MG (Morris Garages) još 1923., tvrtka navodi 1924. kao svoj početak, a prvi automobil MG nastao je 1925. MG je danas u vlasništvu kineskog koncerna SAIC
Cecil Kimber bio je motociklistički entuzijast, no nakon teške ozlijede noge prebacio se na vožnju i, nešto kasnije, konstrukciju automobila. Tijekom dvadesetih godina prošlog stoljeća radio je za poznatu britansku tvrtku Morris, preciznije za njenu oksfordsku podružnicu Morris Garages, čije će inicijale preuzeti kada osnuje vlastitu tvrtku.
U sklopu Morris Garages Kimber je počeo razvijati sportske automobile, a prvi od njih zgotovljen je 1925. i registriran na današnji datum. Taj je prvi Kimberov trkaći automobil poznat pod nadimkom ‘Old Number One’, no povjesničari automobilizma nisu složni oko toga treba li za početak tvrtke uzimati taj ili neki raniji datum.
Poznato je da su neki prerađeni modeli Morris nosili osmerokutni MG znak još 1923., sama tvrtka navodi 1924. godinu kao svoj početak, a automobil univerzalno poznat kao prvi MG, vidimo, godinu je dana mlađi.
Takve nedoumice vežemo za čitavu povijest ove marke, koja će od 1930-ih do 1970-ih biti najpoznatiji proizvođač cjenovno pristupačnih sportskih automobila na svijetu, pa nakon toga nekoliko puta uskrsavati i gasiti se, da bi danas proizvodila automobile pod kineskom kapom. MG je danas u vlasništvu kineskog koncerna SAIC.
Dodatno zbunjuje što je MG u početku uistinu bio brend kojeg je koristila Morris Garages, a zasebna je tvrtka osnovana tek 1928. No vlasnik tvrtke nije bio Kimber, iako je on 1930. postao direktor tvrtke MG, nego William Morris, koji će pet godina kasnije i formalno prodati MG tvrtki Morris. Sigurno je samo da je 27. ožujka 1925. predstavljen jedan zanimljiv trkaći automobil.
Komentari